می خواهید کسب و کار اینترنتی راه بیندازید؟ این ۳ مهارت بنیادی را حتما نیاز خواهید داشت

می خواهید کسب و کار اینترنتی راه بیندازید؟ 3 مهارت بنیادی که حتما نیاز خواهید داشت

موفقیت در کسب و کار اینترنتی روش خودش را دارد و هیچ تکنیک معجزه آسایی که شما را یک شبه موفق کند وجود ندارد. برای موفقیت شما نیاز به مهارت های ضروری کسب و کار اینترنتی به همراه برنامه و استراتژی مشخص و حساب شده دارید.

شما برای موفقیت کسب و کار اینترنتی تان به ۳ مهارت و تخصص بنیادی نیاز خواهید داشت.

  1. فنی
  2. تجاری سازی
  3. بازاریابی

۱- فنی

پیاده سازی و طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

طراحی تجربه کاربری

تجربه کاربری یا UX مخفف User Experience  است. مجموعه‌ای از رفتارها و احساسات کاربران در هنگام حضور در وب‌سایت است. برای بهبود تجربه کاربری، فرآیندهای سایت باید تمام روندها و محصولات داخل سایت ساده و قابل فهم باشند. به طوری که از صفحه اصلی بتوان با ۲یا ۳ کلیک به تمام بخش‌های سایت دسترسی پیدا کرد. اگر تجربه کاربر در هنگام استفاده از خدمات و محصولات سایت شما خوب باشد، خاطره خوبی در ذهنش نقش می‌بندد و باز هم به وب‌سایت شما سر می‌زند.

طراحی رابطه کاربری

رابطه کاربری یا UI  که مخفف User Interface است. یعنی تمرکز بر آن چیزهایی که کاربر به آن نیاز دارد. رابط کاربری بیشتر بر معماری سایت متمرکز است. می‌توان گفت UI زیرمجموعه ای از UX است. در حقیقت UI در جهت تحقق اهداف UX پیش می‌رود.

انتخاب هاست و یا سرور مناسب

از دیگر مهارت های  یک مدیر سایت حرفه ای انتخاب هسات و یا سرور مناسب برای وب سایت است ، کسب و کار شما در حال رشد است و تعداد کاربران سایت در حال افزایش است. شما باید دانش و تجربه انتخاب سرور جدید و کانفیگ آن را داشته باشید و همچنین به بهترین شکل ممکن اطلاعات از سرور قدیمی به سرور جدید انتقال دهید به طوری که حداقل زمان سایت در دسترس نباشد.

حتما بخوانید  ۱۳ روش بازاریابی آفلاین که می تواند کسب و کارتان را گسترش دهد

۲- تجاری سازی کسب و کار

۳- بازاریابی

تبدیل

وبمستر باید بتواند بازدیدکنندگان سایت را به افراد علاقه‌مند تبدیل کند. تبدیل بازدیدکننده به علاقه‌مند به کمک cta ها انجام می‌شود. وقتی کاربری ایمیلش را وارد کرد یا کتاب رایگان موجود در سایت را دانلود کرد یعنی اینکه به موضوعات و درون‌مایه وب سایت علاقه مند شده است. فراتر از این، وبمستر باید کاری کند که علاقه‌مندان وب‌سایت به مشتریان تبدیل شوند. وبمستر این کار را با راه‌اندازی کمپین، ارسال بن تخفیف برای خرید و ایمیل مارکتینگ انجام می‌دهد. هرچه تعداد بیشتری از افراد به مشتریان سایت تبدیل شوند، نرخ تبدیل سایت (Conversion Rate) افزایش می‌یابد.

سئو

یکی از اصلی‌ترین کارهای وبمستر، بهینه‌سازی وب سایت برای موتورهای جستجو (سئو) است. سئو کردن یعنی اینکه وب‌سایت در یک کلمه کلیدی از دیگر وب‌سایت‌ها جلو بزند و جزو اولین نتایج جستجو ظاهر شود. وبمستر باید به کلمات کلیدی رقابتی توجه کند و بر اساس آنها محتواهایی مناسب و تبلیغاتی تاثیرگذار تولید کند. به علاوه باید تکنیک‌های on-page و off-page را نیز بلد باشد تا بتواند از همه لحاظ رتبه وب‌سایت را ارتقا دهد.

بازاریابی اینترنتی

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره بازاریابی اینترنتی به دست آورید، مقاله بازاریابی اینترنتی را مطالعه بفرمایید. آگاهی از روش‌های مختلف بازاریابی اینترنتی یکی از وظایف اصلی وبمستران است.  وبمستران باید بتوانند در اینترنت تبلیغ کنند و مخاطبان اینترنتی را به سمت وب‌سایت جذب کنند. تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و فروش در دنیای مجازی با استفاده از روش‌های بازاریابی اینترنتی انجام می‌شود.

ایمیل مارکتینگ

یکی از روش‌های بازاریابی ایمیل مارکتینگ است. یکی از ارزان‌ترین ابزارهای تبلیغاتی ایمیل مارکتینگ است. وبمستران باید بتوانند با استفاده از ایمیل، مشتریان را از خدمات و محصولات وب‌سایت با‌خبر کنند.

راه اندازی کمپین تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی مجموعه ای از فعالیت‌های چندجانبه است. هدف کمپین و مخاطبان هدف، قبل از هر اقدامی مشخص می‌شود و با برنامه‌ریزی دقیق، کمپین آغاز می‌شود. در هر قسمت از کمپین، پیام اصلی در زمان مناسب به دست مخاطب مناسب می‌رسد. با کمک پیام‌های یک کمپین تبلیغاتی می‌توان مخاطبان بیشتری جذب کرد. وبمستران باید بتوانند معیارهای یک کمپین موفق را مشخص کنند و آن را اجرا کنند.

حتما بخوانید  ۲۶ نقل قول انگیزشی که می تواند زندگی شما را تکان دهد

ساخت cta: cta (Call To Action)

یا دعوت به اقدام، تکنیکی است که از کاربر می‌خواهد اقدامی انجام دهد. مثلا روی دکمه‌ای کلیک کند، به صفحه محصول برود، اپلیکیشن موبایل وب‌سایت را دانلود کند، در خبرنامه ایمیلی عضو شود و… . دعوت از مخاطب برای انجام کار در سایت، باعث می‌شود که او بیشتر با عناصر وب‌سایت درگیر شود و نام برند را در خاطر بسپارد. طراحی cta و مکان قرار گرفتنش در وب‌سایت از جمله موضوعاتی است که وبمستر آنها را مشخص می‌کند.

صفحه فرود

به هر صفحه‌ای که کاربر وارد آن می‌شود یا به اصطلاح بر آن فرود می‌آید، صفحه فرود (Landing page) گفته می‌شود. معمولا صفحه فرود به صورت جداگانه از صفحات اصلی یک وب‌سایت طراحی می‌شود. گاهی اوقات صفحه فرود هنگام خروج بازدیدکننده از سایت نشان داده می شود تا اطلاعات بازدیدکنندگان (نام و نام خانوادگی، شهر، ایمیل) را دریافت کند. وبمستران باید بتوانند با طراحی صفحه فرود موقعیت‌های مناسبی برای فروش بالقوه ایجاد کند و مدت زمان حضور افراد در سایت را افزایش دهند.

تبلیغ‌نویسی

تبلیغ‌نویسی را می توان زیرشاخه‌ای از بازاریابی اینترنتی دانست. وبمستر باید مهارت نوشتن تبلیغ‌های جذاب و پرفروش را داشته باشد. نوشتن یک صفحه محصول جذاب نمونه‌ای از تبلیغ‌نویسی است. با نوشتن تبلیغات تاثیرگذار، فروش محصولات بیشتر شده و سود به دست آمده نیز بیشتر می‌شود.

تبلیغات کلیکی و بنری

علاوه بر نوشتن متن‌های تبلیغاتی، وبمستر باید وب‌سایتش را در گوگل و وب‌سایت‌های پرمخاطب تبلیغات کند. شناسایی مکان مناسب برای سفارش تبلیغات، تعیین بودجه کافی برای تبلیغات و شکل نمایش تبلیغات از جمله کارهایی است که وبمستر انجام می‌دهد.

حتما بخوانید  راهنمای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق و ساخت کسب و کار هوشمند (قسمت اول)

توانایی شما بعد از مجهز شدن  به ۳ مهارت بنیادی و ضرروی کسب و کار اینترنتی

  • توانایی طراحی و پیاده سازی هر مدل سایت و یا فروشگاه اینترنتی را دارید.
  • توانایی جذب پروژه و مسئولیت طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی  برای دیگران را خواهید داشت.
  • در هر کلمه ای که به افزایش ترافیک و در نهایت به فروش شما کمک میکند ، در صدر نتایج گوگل قرار بگیرید.
  • از ابزارهایی که گوگل برای تحلیل و آنالیز سایت در اختیارتان قرار میدهد به درستی استفاده میکنید.
  •  Lead Generation و یا تبدیل بازدیدکننده به خریدار به خوبی انجام میدهد.
  • پیام های انگیزشی و متن های تبلیغاتی عالی آماده میکنید.
  • روش های صحیح استفاده از ایمیل مارکتینگ را میدانید و در کسب و کار خود به خوبی استفاده میکنید.
  • رفتار حرفه ای در شبکه های اجتماعی کسب و کار اینترنتی را میدانید.
  • امنیت سایت را به درستی اجرا میکنید.
  • از ابزارهای سودمند که کارها را آسان تر می کند اطلاع داشته و به جای خود از آنها استفاده میکنید.

چگونه می توانم سریع تر این مهارت های کلیدی را یاد بگیریم؟

فرقی نمیکند می خواهد کسب و کار اینترنتی خودتان را مدیریت کنید و یا می خواهید به عنوان یک وبمستر فعالیت کنید و به دیگران مشاوره دهید و یا کسب و کارهای اینترنتی دیگران را مدیریت کنید ، شما برای موفقیت در این حوزه به ۳ مهارت ضروری نیاز خواهید داشت.

کسب و کارهوشمند دوره ای جامع در زمینه کارآفرینی اینترنتی است که تمام سرفصل های آن از دل تجربیات مدیریت کسب و کار اینترنتی زیادی بیرون آمده است و هر ۳ مهارت مهم و ضروری فوق در آن گنجانده شده است.

 

 

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *