بهینه سازی سئو داخلی و خارجی سایت چیست؟

سئو داخلی سایت به به عوامل بهینه سازی داخلی سایت اشاره دارد وسایت را برای کاربران و متورهای جستجو بهینه سازی میکند ،  معمولا بهینه سازی داخلی توسط مدیر سایت قابل تنظیم می باشد.

از قسمت های مهم سئو داخلی :

  • تگ عنوان  Title Tags
  • تگ توضیحات متا Meta Descriptions
  • محتوا و کلمات کلیدی
  • تگ هدینگ Header tags
  • بهینه‌سازی تصاویر در سئو داخلی
  • استفاده از دکمه‌های اشتراک‌ گذاری
  • قابلیت نمایش در تلفن همراه
  • سرعت بارگذاری سایت
  • آدرس های دوست داشتنی (SEO-Friendly URL)

تگ عنوان Title Tag

یکی از مهم ترین قسمت های سئو داخلی عنوان صفحه می باشد و می بایست شامل کلمات کلیدی و اگر مایل هستید نام کسب و کارتان باشد. عنوان صفحه در صفحه نتیاج جستجو و مرورگر قابل مشاهده می باشد.

مثال

کسب .کار اینترنتی آموزش محور | به ایده

تگ توضیحات متا Meta Descriptions

تگ توضیحات Meta Description

البته که این تگ با اعلام گوگل به عنوان پارامتر اصلی و مستقیم سئو استفاده نمیشود اما به معنی بی ارزش بودن این تگ نیست. توضیحات مناسب در مورد مقاله ، محصول و یا صفحه مورد نظر  باعث میشود کاربر ترغیب به کلیک کردن شود و وارد سایت شما شود.

موتورهای جستجو از این تگ به عنوان پیشنمایش به کاربر و نوع محتوای آن استفاده میکنند.

محتوا و کلمات کلیدی

سایت تان را برای کاربران بهینه سازی کنید ، مطمئن باشید زمانی که کاربران از سایت شما رضایت داشته باشند ، زمان های زیادی را در آن بگذارنند ، مطالب آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند ، دقیقا سایت تان را برای موتورها جستجو بهینه سازی کرده اید.

حتما بخوانید  ۱۳ روش بازاریابی آفلاین که می تواند کسب و کارتان را گسترش دهد

محتوا بخش عظمی از بهینه سازی سایت است. تولید متنوع و مداوم محتوا ، همراه با انتخاب صحیح کلمات کلیدی  می تواند اثرات شگفت انگیزی در بهینه سازی سایت تان داشته باشد و ترافیک چشمگیری از موتورهای گوگل دریافت کنید. فراموش نکنید هر صفحه (مقاله ، اطلاعات محصول و ….) با هدف و موضوع مشخص در سایت تان منتشر شود و برای هر صفحه کلمات کلیدی متناسب با آن هدف و موضوع مشخص شود که به استراتژی کلی کسب و کار شما ارتباط خواهد داشت.

لازم به ذکر است که طول محتوای شما نباید کمتر ۳۰۰ کلمه باشد و اگر مدام از محتوای کوتاه استفاده کنید تحت مجازات گوگل قرار خواهید گرفت.

تگ هدینگ Header Tag

تگ H یکی از تگ های مهم سئو می باشد که برای تقسیم بندی سرفصل محتوا از آن استفاده خواهد شد. تگ H  از h1 شروع میشود تا h6 که مهم ترین آن تگ h1 می باشد.

لینک های داخلی Internal Link

 

لینک های داخلی (Internal Linking) : منو و لینک‌های ناوبری (navigation bars) باعث می‌شود که بتوانید مهم‌ترین بخش‌ها و  دسته‌های سایت خود را به کاربران و موتورهای جستجو معرفی کنید، بنابراین از سالم بودن و در دسترس بودن این لینک‌ها اطمینان حاصل کنید.همچنین هنگامی که در یک مقاله امکان ارتباط با بخش‌ها و دیگر مقالات مرتبط فراهم است حتما لینک داخلی (Internal Linking) را مدنظر داشته باشید.

ساختار آدرس ها (SEO-Friendly URL) : ساختار URL مهم است زیرا کمک می کند تا موتورهای جستجو درک بهتری از محتوا و آدرس صفحه داشته باشند. با قرار گرفتن کلمه کلیدی در URLL یک صفحه حتی کاربران هم نیز می‌توانند محتوای آن را حدس بزنند. بهتر است از حروف ربط مانند (با ، را ، or، in…) و اعداد و سمبل‌ها در ساختار آدرس اینترنتی استفاده نکنید.

حتما بخوانید  ویژگی های مشترک صاحبین موفق‌ترین مشاغل دنیا

انتخاب نام و توصیف تصاویر(Alt Tags) : تصاویر شما باید از طریق تگ Alt بهینه سازی و قابل توصیف بشوند. اگر عکس روی هاست مربوط  به خود سایت آپلود می شود نام آن نیز باید گویای محتوای تصویر باشد.

– مطمئن شوید که ساختار کدنویسی معتبر (valid) و معماری سایت استاندارد باشد

– مطمئن شوید که سایت شما برای نمایش در تلفن هوشمند و تبلت و دیگر دستگاه ها بهینه و واکنش‌گرا (Responsive) است.

– مطمئن شوید صفحات سایت شما با سرعت مناسبی بارگذاری می شود. سرعت سایت یکی از عوامل مهم در رتبه‌‌بندی و حتی موجب کم یا زیاد شدن نرخ خروج از سایت (Bounce rate) است.

 

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *