تحقق زندگی رویایی تان به کمک کسب و کار اینترنتی فقط در 5 قدم

تحقق زندگی رویایی تان به کمک کسب و کار اینترنتی فقط در 5 قدم

وقتی که شما در حال خواندن این مقاله هستید ، مصرف‌کنندگان در سراسر جهان در حال صرف میلیون‌ها دلار به صورت آنلاین می‌باشند. تخمین زده می‌شود که 2.5 میلیارد نفر در هر روز به اینترنت متصل می‌شوند. ما در عصر اطلاعات زندگی می‌کنیم که فرصت‌های جدیدی را برای شروع و ایجاد کسب و کاری که از قدرت و دسترسی اینترنت استفاده می‌کند.

تا زمانی که فرصتی وجود دارد، رقابتی نیز در جریان است. شما می‌توانید هر موضوعی را گوگل کنید و حداقل چندین کارآفرین بیابید که ارائه دهنده خدماتی مرتبط به آن موضوع هستند. خواه شما یک کسب و کار آفلاین  که وجود داشته است  و بخواهید در اینترنت توسعه دهید یا تصمیم دارید کسب و کار آنلاین تان را آغاز کنید ، شما مجبور به رشد کردن خواهید بود.

اینترنت به شما فرصت خلق کسب و کاری را ارائه می‌دهد که شما بسیار دوست داشتید در سراسر زندگی داشته باشید. اداره کردن کسب و کاری که درآمد و سودآوری را از هر نقطه جهان بوجود می‌آورد و دیگر یک رویا و خیال نیست. اینترنت زندگی و تجارت ما را با 3 تغییر عظیم روبرو کرده است.

1- سرعت ارتباط: ارتباط برقرار کردن با بازار فروش‌تان از هر زمان دیگری در گذشته بسیار آسان‌تر و سریع‌تر است. ظرف تنها چند دقیقه، می‌توانید یک ایمیل بنویسید و آن را میان فهرست‌تان از مشتری‌ها و مشتری‌های فرضی منتشر کنید. آن‌ها ممکن است ظرف چند ثانیه از وقتی دکمه‌ی «ارسال» را فشار می‌دهید، پیام‌تان را بخوانند. تنها تا همین چند سال پیش، کل زمانی که از قصد اولیه برای ساختن تا انتشار آن برای مصرف طول می‌کشید، روزها یا هفته یا ماه‌ها ارزیابی می‌شد. حالا می‌تواند در چند دقیقه انجام شود.

2- هزینه‌ی ارتباط: هزینه‌ی ارسال یک ایمیل یا اعلام یک پیام برای کسانی که شما را در رسانه‌های اجتماعی پیگیری می‌کنند، به شدت پایین است. موانع برای وارد شدن به بازی انتشار برداشته شده‌اند. منتشرکننده شدن چقدر هزینه دارد؟ هر کسی می‌تواند به صورت رایگان یک صفحه‌ی فیسبوک یا پروفایل توئیتر باز کند و فورا شروع کند به انتشار. یکی، دو دهه‌ی قبل، حتی کم‌هزینه‌ترین راه‌ها برای اعلام یا انتشار عمومی، هزاران دلار خرج برمی‌داشت.

3-  تاثیرگذاری متقابل: وقتی کسانی که مطالب شما را دنبال می‌کنند به پیام‌تان پاسخ می‌دهند، همه نوع روش برای پیگیری اطلاعات در اختیارتان قرار دارد. این به شما یک بازخورد فوری می‌دهد که نشانگر بسامد پاسخ‌گویی به پیام‌تان در بازار هدف است. آن را با چند سال قبل مقایسه کنید، زمانی که انتشار تقریبا مثل فریاد زدن در بیابان بود. بسته به زمینی که در آن بودید و باقی شرایط، گاهی ممکن بود پژواک ضعیفی بعد از فریادتان ایجاد شود یا به احتمال قوی‌تر، هیچ بازخوردی از آنچه روی می‌داد دریافت نمی‌کردید.

حتما بخوانید  راهنمای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق و ساخت کسب و کار هوشمند (قسمت اول)

به هر حال ، اینترنت تجربه زندگی در همه امورد زندگی را برای مان لذت بخش تر کرده است. (تفریح و سرگرمی ، پزشکی ، پیوند افراد ، نحوه آموزش و یادگیری و …) در نتیجه باید قبول کنیم برای تحقق زندگی رویایی مان باید کسب وکاری باهوش داشته باشیم ، کسب و کاری د اشته باشیم که 3 معیار بالا یعنی سرعت ارتباط ، هزینه‌ی ارتباط و تاثیرگذاری متقابل داشته باشد. این مدل کسب و کارها حال و آینده به شکل تکان دهنده ای موفق هستند.

5 قدم برای شروع یک کسب و کار اینترنتی پولساز

1- موضوع سودآوری را انتخاب کنید

انتخاب یک موضوع به اندازه کافی خود کاریست دشوار ، اطمینان از سودآوری جایست که بعضی از کارآفرینان به بخت و اقبال خود لطمه می‌زنند. برای ایجاد یک کسب و کار، مشتریان باید بتوانند آنچه را که شما ارائه می‌دهید بپذیرند. تحقیق‌تان را بر روی سودآوری یک موضوع با دیدن کسانی که خدمتی را به مخاطب ارائه می دهند و چگونه اینکار را انجام می دهند متمرکز کنید.

2- بنیان مستحکمی ایجاد کنید

بنیان کسب و کار آنلاین شما شامل وب سایت‌ ، فهرست ایمیل‌ و فهرست شبکه اجتماعی می‌باشد. جنبه‌های کوچک بسیار زیادی دیگری نیز وجود دارد ، اما شالوده و بنیان کسب و کار آنلاین‌تان در مرکز همه اینهاست. شما تنها پنجره کوچکی برای جلب توجه اشخاص دارید. اگر وبسایت شما گیج کننده است ، افراد دیگر بر روی سایت شما کلیک نخواهند کرد. تعداد صفحات‌تان را تا جای ممکن کم‌تر کنید. داشتن صفحه «درباره ما» که شخصی باشد و خوانندگان را به پیام شما پیوند دهد و شما را به عنوان کارآفرین معرفی کند از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

شبکه‌های اجتماعی دارای بیشمار کاربر هستند ، اما جستجوی اورگانیک به هیچ چیزی نمی‌رسد. شما باید به درستی به مخاطبانتان توجه کنید. بازاریابی اینترنتی همچنان بهترین راه برای تبدیل بازدیدکننده‌ای به یک مشتری است. با ارائه چیزهای کوچک دیجیتال مجانی برای جلب نظر افراد به ثبت نام ، فهرست ایمیل‌های خودتان را بسازید. سعی کنید شبکه های اجتماعی موثر در کسب و کارتان را شناسایی کنید و در آنها حضور داشته باشید ،  اما زیاد از حد ، خودتان را درگیر تبلیغات موجود در شبکه‌های اجتماعی نکنید. از آن فقط به عنوان بخشی از استراتژی کلی‌تان استفاده کنید.

محتوایی سرگرم کننده و با ارزش ، نه سبک و بی‌ارزش تولید کنید. با ارائه محتوایی عملی و بارارزش افراد جذب خواهند شد و به محتوای شما واکنش مثبت نشان خواهند داد. دنبال کننده یا طرفدار نخرید ،  این مسئله جذابیتی را برای شما جلب نخواهد کرد. بر روی ارتباط با گروه‌های جلب شده به جای تلاش برای بدست آوردن تعداد بیشتری از مخاطب تمرکز کنید. همواره می‌بینیم کارآفرینانی که 30,000 نفر دنبال کننده دارند ولی تنها تعداد کمی از آنها پست های شان را لایک و یا به اشتراک می گذارند.

حتما بخوانید  تاکتیک های فوق حرفه ای در جذب مشتری

3- ایجاد مخاطبین با ارزش

اگر محتوای وب سایت و رسانه های اجتماعی تان خشک و سازمانی باشد مردم را جذب نخواهید کرد و بالطبع آنها تبدیل به مشتری نخواهند شد ، هدف شما این است که طرفداران و پیروان آرامش بخش را بسازید تا همه چیز را در مورد شما و کسب و کارتان بدانند. شما این ارتباط را با ارائه محتوای پر ارزش ایجاد خواهید کرد ، وقتی محتوای ارزشمندی را ارائه می دهید، مردم مشغول به کار می شوند و نسبت به محتوای شما پاسخ می دهند.

یک اشتباه بسیار بزرگ 

بسیاری از کسب و کارهای بی تجربه  ، دست به خرید لایک و یا دنبال کننده در شبکه های اجتماعی می کنند. این اشتباه بزرگی است و به شما پیشنهاد میکنم طرفداران یا دنبال کنندگان تان  را خریداری نکنید، شما هرگز تعامل ایجاد نمی کنید. به جای تلاش برای به دست آوردن تعداد زیادی فالوور و یا لایک سعی کنید محتوای با ارزش ایجاد کنید تا افراد مرتبط با کسب و کارتان را پیدا کنید و آنها را تبدیل به طرفدار کنید، همه ما کارآفرینانی را دیده ایم که 30،000 فالوور دارند ، اما پست های آنها 10 الی 20 لایک و کامنت دریافت میکند.

4- پیشنهادات ویژه‌ای درست کنید

یک کسب و کار به این معنی است که شما چیزهایی برای فروش دارید ، و در کسب و کار آنلاین هم این مسئله تفاوتی نمی‌کند. یکی از ویژگی‌های خوبی که کسب و کار آنلاین دارد این است که آنچه را که شما می‌فروشید می تواند محصولات  دیجیتال باشد. برای متوجه شدن بهتر موضوع پیشنهاد میکنم مقاله کسب و کار اینترنتی آموزشی محور را مطالعه کنید.

شما می‌توانید کتاب‌ها ، راهنماها و درس‌ها را ایجاد کنید. آنها می توانند پیشنهادات شما باشند که به یکباره ایجاد می‌شوند  و سپس هر چند وقت یکبار آنها را به‌روز رسانی خواهید کرد. انواع مختلفی از برنامه‌ها و درس‌ها را ایجاد کنید زیرا آنها به مخاطبان شما کمک می کنند و با استفاده از فهرست ایمیل‌هایتان این برنامه و درس‌ها را تبلیغ و بفروشید. آنها را قابل اجرا و پر از محتوا ارزشمند درست کنید. اگر تصمیم داشتید کسب و کار سودآور آموزشی تان را راه اندازی کنید و از نقطه آغاز و مسیر این کار اطلاع ندارید پیشنهاد میکنم در دوره ارزشمند «اسرار مدرسان هوشمند» شرکت کنید.

حتما بخوانید  ۵ راه برای اینکه روز به روز فروش بیشتری داشته باشید و تنها انتخاب مشتری شوید

5- آزمایش و سنجیدن

یکی از بهترین راه ها برای شناختن آنچه که برای کسب و کار شما مناسب است ، این است که آزمایش کنید که چه چیزی برای کسب و کار شما کار میکند و چه چیزی به درد کسب و کارتان نخواهد خورد. و این مهم فقط و فقط با عمل و اجرا کردن میسر خواهد شد ، اگر دارید سعی می کنید بهترین محصول را به بازار ارائه دهید سخت در استباه هستید ، چراکه هر محصولی نیاز به فیدبک های واقعی از مصرف کننده خواهد داشت و شما باید این موضوع را آزمایش و تست کنید. پس آزمون و خطا جز مهمی از ایجاد کسب و کار است و هیچ نگران نباشید شرایط پایدار و سودآور به زودی خواهد رسید.

آرزوهاتون را دست کم نگیرید

زندگی کوتاه است. آنقدر کوتاه که نباید آن را صرف ایجاد کسب و کاری کنید که به شما  زندگی که همیشه آرزویش را داشتید را ندهد. از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی برای رشد و یا ایجاد کسب و کار استفاده کنید. اینترنت و ابزارهای وابسته به آن آزادی و زمان بیشتر را به شما هدیه خواهد کرد.

صداهای بسیار زیادی برای جلب توجه به صورت آنلاین وجود دارد. نگران نباشید ، شما به راحتی دیده می‌شوید زمانی که کار را متفاوت و خاص انجام دهید. سعی کنید دنبال‌کنندگان وفادار و متعهد را از طریق اصالت کسب و کارتان ایجاد کنید. مزیت و سودی به آنها برسانید که آنها بتوانند با آن مشکلات شان را حل کنند و بر موانع‌شان فائق آیند. طولی نمی کشد که آنها مروج کسب و کارتان خواهند شد  و دیگران را به سمت شما و کسب و کارتان سوق می‌دهند و باعث رشدتان خواهند شد.

راستی اگه تصمیم گرفتید همین امروز کسب و کار اینترنتی خودتون را راه اندازی کنید ولی هیچ ایده و یا برنامه ای برای شروع ندارید ، نگران نباشید ، دوره مدرسان هوشمند که نتیجه تجربیات شخصی ام در توسعه کسب و کارهای اینترنتی آموزشی است و همچنین دوره کسب و کار هوشمند که برای کسانی مناسب است که ایده و یا کسب و کار فیزیکی دارند و می خواهند قدم به دنیای اینترنت بگذارند ، اما از مسیر و مراحل کار اطلاع ندارند آماده کرده ام. این دوره های آموزشی جامع برای شما حکم نقشه راه را خواهند داشت و به کسب و کارتان رشد فزاینده خواهند داد. “دیدم که میگم”

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *