کسب و کار اینترنتی و ایجاد کسب درآمد پایدار اینترنتی قسمت اول

کسب و کار اینترنتی و ایجاد کسب درآمد پایدار اینترنتی

سلام

به مقاله های دنباله دار معرفی کسب و کار اینترنتی و ایجاد درآمد پایدار اینترنتی خوش آمدید ، هدف من از نوشتن این مقاله ها آشنایی شما با روش های صحیح کسب درآمد پایدار از اینترنت است و امیدوارم از خواندن آن لذت ببرید.

کسب و کار اینترنتی ، فروش کالا فیزیکی

در دنیای واقعی انواع و اقسام فروشگاه های فیزیکی وجود دارند که مصرف کننده ها برای رفع نیازهای خود به آنها سر می نند و خرید خود را انجام میدهند ، حال بعضی از این فروشگاه ها به صورت تخصصی در زمینه خاص فعالیت می کنند ، مثال فروشگاه موبایل و یا ساعت فروشی  ، و بعضی از فروشگاه های بزرگ نیز هستند که به صورت عمومی تر ،  تنوع بیشتر محصول و الیبته دسته بندی محصولات (پوشاک ، لوازم خانگی ، مواد غذایی و …) فعالیت میکنند.

فروشگاه اینترنتی

قبلا در مقاله نگاه نزدیک به برترین فروشگاه اینترنتی ایران  در مورد انواع فروشگاه اینترنتی از نظر سیاست تامین کالا و فروش صحبت کردیم.

حال برای درک فروشگاه اینترنتی همان فروشگاه های دنیای واقعی را در اینترنت و به وسیله سایت در نظر بگیرید ، شاید در نگاه اول این کار غیر ممکن به نظر برسد ولی بسیاری از همین طریق کسب و کار خود را راه  اندازی کرده اند.

چگونه فروشگاه اینترنتی پولساز و موفقی داشته باشیم

یکی از رایج ترین اشتباهات در شروع راه اندازی فروشگاه اینترنتی این است که بسیاری از افراد یا خود را دائما با دیجیکالا و نمونه های موفق دیگر ایرانی ارزیابی میکنند و یا اصلا هیچ وقت شروع نمی کنند ، چرا که فکر می کنند با حضور قدرتمند این رقبا هیچ کاری را نمی توانند پیش ببرند.

حتما بخوانید  5 تبلیغ فوق انگیزشی و دروغ که باید در مورد کسب و کار اینترنتی بدانید

لطفا و لطفا این اشتباه بزرگ را انجام ندهید چرا که در وهله نخست فعالیت آنها به سال ها قبل بر میگردد و تنوع دسته بندی محصولات آنها از ابتدا به همین شکل نبوده است و ثانیا اصلا شما قصد ندارید شبیه آنها باشید. شما قصد دارید یک فروشگاه تخصصی در زمینه موبایل ، لوازم خانگی ، کامپیوتر ، ساعت ، لوازم هنری ، گل و ….. داشته باشید و زمانی که با کیفیت و خوب سرویس بدهید بازار و مصرف کننده شما را نسبت به دیگر رقبا ترجیح میدهند. وجود دیجیکالا ، بامیلو و هر فروشگاه اینترنتی موفق دیگری برای شما فرصت است ، چرا که آنها فرهنگ سازی خرید اینترنتی را با هزینه های زیاد انجام میدهند و شما می توانید از بازار بکر اینترنت نهایت استفاده را ببرید.

پس شرط موفقیت فروشگاه اینترنتی فقط و فقط شروع است و اینکه هرگز بدون تلاش هیچ نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد. و اما اگر می خواهید بدانید چه مهارت هایی برای مدیریت و توسعه کسب و کار اینترنتی نیاز است ، پیشنهاد میکنم مطلب می خواهید کسب و کار اینترنتی راه بیندازید؟ این ۳ مهارت بنیادی را حتما نیاز خواهید داشت حتما مطالعه کنید.

فعالیت هایی که فروش فروشگاه اینترنتی را چند برابر میکند

اگر در حال حاضر فروشگاه اینترنتی تان را راه اندازی کرده اید و یا قصد دارید این کار را بکنید ، چند نکته کلیدی زیر را در نظر بگیرید تا فروش تان را به طور شگفت انگیزی افزایش دهید.

۱- تولید محتوا مهم ترین عامل موفقیت کسب و کار اینترنتی است

بارها وبارها در همین سایت درباره اهمیت تولید محتوا صحبت کرده ام ، اما بار دیگر به نکته بسیار مهم اشاره میکنم که در هر حوزه ای که فعالیت میکتید اولین اصل برای حضور در دنیای کسب و کار اینترنتی ، تولید محتوای با ارش و با کیفیت است. اگر این کار را نمی کنید سایت شما هیچ ارزشی نخواهد داشت و اعتباری نخواهد داشت.

حتما بخوانید  مطالعه کنید ؛ کاری که برترین، باهوش‌ترین، درآمدزاترین افراد دنیا هرروز انجام میدهند

۲- فروشگاه اینترنتی تان را سئو SEO  کنید

مطمئنا از تبلیغات رایگان بدتان نمی آید ، ابزاری که دائما برای شما مشتری ارسال میکند ، گوگل است و شما سایت و محتوای خود را سئو کنید تا به این مهم برسید.

۳- از ابزارهای تجزیه و تحلیل به درستی استفاده کنید

سایتی موفق است که همیشه در حال آنالیز و بهبود است ، شما باید رفتار کاربران در سایت ، اینکه کجاه بیشتر سر میزنند و یا کلیک می کنند ، بیشتر به چه محتوا و یا محصولی تمایل دارند و در نهایت تجربه کاربری از سایت خودتان را بهبود بخشید. در حال حاضر ابزارهای زیادی برای آنالیز سایت به صورت رایگان وجود دارد مه می توانید از آنها استفاده کنید. مثل Google Analytics  و یا Google Web Master  .

۴- شبکه های اجتماعی را جدی بگیرید

بسیاری از صاحبان فروشگاه اینترنتی این اشتباه را انجام میدهند که در شبکه های اجتماعی فعالیت کم و یا هیچ فعالیت نمی کنند. شبکه های اجتماعی بستری بسیار بزرگ از مشتری های دست به نقد هستند که شما می توانید آنها را برای فروشگاه اینترنتی تان صید کنید.

۵- اعتماد و اعتبار سازی کنید

اعتماد و اعتبار سازی در فروشگاه اینترنتی بسیار مهم است ، چرا که اگر کسی به شما اعتماد نداشته باشد به هیچ عنوان از شما خرید نمی کندو از جمله کارهایی که به اعتبار و اعتماد سازی فروشگاه اینترنتی تان کمک میکند این است که همیشه در دسترس باشید و راه های زیادی (تلفن ، پشتیبانی آنلاین) برای ارتباط با کاربران داشته باشید.

حتما بخوانید  کسب و کارهای اینترنتی پولساز در ایران

۶- توانایی مالی دارید تبلیغ کنید

روش های صحیح تبلیغات کسب و کارتان را یاد بگیرید و سعی کنید تبلیغات هدفمندی را برای کسب و کارتان داشته باشید. تبلیغ خوب صرفا این نیست که ترافیک خیلی بالایی را روی سایت تان بیاورید و برای آنها هیچ برنامه نداشته باشید ، پس توصیه  اکید میکنم روش تبلیغات در اینترنت را یاد بگیرید ، قبل از اینکه هزینه های زیادی را از دست بدهید.

۷- ارسال به موقع محصولات

خرید اینترنتی به اندازه کافی برای کاربر مزایا به همراه دارد ولی از جمله معایب آن این است که بعد از سفارش نهایی کاربر باید منتظر باشد تا کالا به دست اش برسد و این موضوعی است که برای کاربران از حساسیت بالایی برخودار است. برای ارسال کالا برنامه منظم و دقیقی ترتیب دهید و سعی کنید با سریع ترین زمان ممکن آماده سازی محصول و ارسال کالا کنید.

اینها نکات کلیدی هستند که به ظاهر ساده به نظر میرسند اما اجرای طولانی مدت آن نتایج شگفت انگیزی در فروش شما داشته باشد.

 

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *