کسب و کار اینترنتی آموزشی ؛ دستورالعمل تولید محصولات آموزشی دیجیتال با فروش چند صد میلیون در سال

کسب و کار اینترنتی آموزشی ؛ دستورالعمل تولید محصولات آموزشی دیجیتال با فروش چند صد میلیون در سال

چه کسی می توانست تصور کند که روزی روی صندلی جلوی تلویزیون نشسته و به راحتی خرید کند یا با هر خدمات دیگری تنها یک کلیک فاصله داشته باشد؟ دنیای مجازی امروز این امکان را برای همه فراهم کرده است و روزانه بر تعداد کسب و کارهای آنلاین افزوده می شود، روز به روز بر تعداد کارآفرینانی که از دنیای کسب و کار های فیزیکی به دنیای کسب و کار های آنلاین پا می گذارند افزوده می شود. علت این امر پتانسیل بالای دنیای اینترنت، و این حقیقت است که بسیاری از صنایع آفلاین در حال تبدیل شدن به شرکت های آنلاین هستند . اما در ادامه با ما همراه شوید تا به برخی از مزایایی که کسب و کار اینترنتی در اختیار ما می گذارد آشنا شوید ،  تحقیقات نشان می دهد که تا سال ۲۰۲۰ فروش آنلاین جهانی رشد بسیار سریعی را تجربه خواهد کرد. همیشه مهم است که وقتی یک مدل کسب و کار را انتخاب می کنید فناوری ها و سرنخ های داغ روز را بررسی کرده و هرگاه که امکان پذیر است وارد بازارهای در حال رشد شوید. کسب و کار اینترنتی آموزشی یک فرصت و انتخاب خوب برای کارآفرینانی است که می خواهند کسب و کار خود را تازه راه بیاندازند یا آنهایی که به دنبال شغل دوم هستند.

شاه کلید کسب درآمد پایدار و میلیونی از اینترنت

من در این مقاله دستورالعمل تولید و آماده سازی محصولات اطلاعاتی و آموزشی دیجیتال را برای شما آماده کردهم ام  که تمام آن حاصل تجربیات خودم در ساخت اینگونه محصولات و راه اندازی کسب و کار موفق اینترنتیم بوده است . در این مقاله شما یاد خواهید گرفت چگونه با دست خالی و صرفا با داشتن اطلاعات محصولات دیجیتال پرفروش را آماده کنید.

مزایای کسب و کار اینترنتی آموزشی

کسب و کار اینترنتی آموزشی نه تنها آسان است ، بلکه مزایای بسیار زیادی به همراه دارد ،  در حقیقت همین مزایای فوق العاده است که این مدل کسب و کار را جذاب و آسان می کند.

مالکیت 100%

مالکیت ۱۰۰٪ این مدل کسب و کار به شخص بنیان گذار متعلق است و این یعنی شما محصول و یا خدمات دیگران را به فروش نمی رسانید ، شما محصولات و خدمات آموزشی که شخص خودتان آماده کرده اید و برای شما هزینه ای به جز زمان نداشته است را به فروس می رسانید و تمام منافع این مدل کسب و کار قطعا برای شماست.

مقیاس پذیری

فقط یک بار یک محصول آموزشی دیجیتال را آماده فروش می کنید و به دفعات (۱۰ الی ۱۰ هزار دفعه) آن را به فروش می رسانیم و این مهم در صورتی است که هیچ هزینه ، زمان و تلاش مجددی نیاز نخواهد داشت.

توسعه پذیری

بعد از آماده سازی اولین محصول و فروش های اولیه ، بازخوردهای مشتریان مشخص خواهد شد ،  آنها خواهند گفت که به چیزهایی نیاز خواهند داشت و شما اقدام به تولید و آماده سازی محصولات جدیدتان خواهید کرد ، این اتفاق باعث خواهد شد که علاوه بر پاسخ به نیاز مشتریان تان به قسمت دیگری از بازار نیز خدمات و محصولات تان را عرضه کنید.

جدا از این در کسب و کار اینترنتی آموزشی به دلیل اینکه محصولات یک بار تولید و آماده سازی می شوند ، حداقل ۸۰٪ از زمان و انرژی شما صرف بازاریابی و اعتماد سازی برای پیدا کردن مشتری جدید خواهد شد و توسعه رشد کسب و کار در بازه کوتاه تری کمک خواهد کرد.

پویایی

محصولات آموزشی دیجیتال با فرآیند های چاپ محدود نمی شود. با تغییر اطلاعات ، این محصول نیز به طور همزمان به روز می شود.

عرضه آسان

محصولات آموزشی دیجیتال در کامپیوترها و سرورها نگهداری می شوند و این بسیار مهم است ، چراکه شما محصول فیزیکی نخواهید داشت که نیاز به انبارداری داشته باشید. هر کس از هر کجای جهان می تواند این محصولات را سفارش دهد و به روی کامپیوتر خود دریافت و ذخیره سازی کند.

مستقل بودن از محل

این یکی از ویژه ترین مزایای کسب و کار اینترنتی آموزشی است ، مهم نیست فروشنده و یا خریدار کجای دنیا باشند ، محصولات دیجیتال هستند و می توان آنها را اقصی نقاط از طریق اینترنت عرضه کرد.

اینها بخشی از مزایای کسب و کار اینترنتی آموزشی است و تا زمانی که داشتن این مدل کسب و کار را تجربه نکنید از مزایای واقعی آن با خبر نخواهید شد. اگر می خواهید نحوه شروع این مدل کسب و کار را بیاموزید ادامه مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید.

3 مرحله حیاتی و اساسی برای تولید و آماده سازی محصول آموزشی دیجیتال

1- انتخاب بازار و حوزه سودآور

پیش از ایجاد یک محصول آموزشی دیجیتال ، شما نیاز دارید تا حوزه مورد نظر خود را انتخاب کنید. این مرحله با انتخاب بازار سود آور آغاز می شود.

حوزه مورد نظر خود ممکن است زیرمجموعه ای از یک دسته بندی و یا حوزه بزرگ تر باشد. بنابراین ، ابتدا دسته بندی را انتخاب کنید (دسته بندی سودآور) باشد.

حتما بخوانید  راه اندازی کسب و کار اینترنتی با توهم پولدار شدن!

نگرانی در این بخش اصلا جایز نیست و از تجربیاتی که از شاگردانم به دست آورده ام ، تقریبا هر حوزه ای را انتخاب کنید ، جای کار دارد و می توان با خلاقیت و نوآوری در ارائه مطالب و آموزش ها و همچنین نیازسازی اصولی بین مخاطبین ، به درآمد قابل توجه رسید.

از جمله سودآورترین دسته بندی ها  شامل موارد زیر هستند:

  • سلامت و آمادگی جسمانی
  • کاهش وزن
  • اقتصاد
  • الکترونیک

بعد از اینکه حوزه مورد علاقه خود را پیدا کردید ، باید تحقیقات خود را شروع کنید. باید به سوال های اساسی در مورد حوزه انتخابی پاسخ مناسبی دهید:

  • آیا سازگار با محیط دیجیتال و اینترنت است؟
  • آیا شخص یا اشخاص دیگری در این حوزه فعالیت و مشغول هستند؟
  • اندازه بازار چقدر است؟
  • آیا مردم برای یافتن اطلاعات در این باره جستجوی اینترنتی می کنند؟
  • آیا امکان تولید و آماده سازی چندین محصول آموزشی در این حوزه را دارم یا خیر؟

2- بارش فکری در مورد محصول

کلید محصول موفق ، چه به صورت دیجیتال و چه به صورت فیزیکی ، این است که کاربردی و گره ای را برای کابر باز کند. برای تعیین مشکلات بالقوه ای که نیاز به حل شدن دارند ، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

این تحقیق شامل 3 سوال بسیار مهم است:

  • بزرگ ترین چالش و یا نیاز مشتریان بالقوه چیست؟
  • چه شرایطی باعث می شود که مردم درون اطلاعات شما به جستجو بپردازند؟
  • مردم چه انتظاراتی از محصول آموزشی خواهند داشت؟

پاسخ به این پرسش ها فرصت هایی که درون هر دسته بندی قرار دارند را مشخص می کند. این یک هدف مهم  است.

پس از این، اگر این محصول مشکلی را حل کند، محصولی خواهد بود که مشتریان خواهان آن هستند.

و یافتن پاسخ این 3 سوال دشوار نیست.

در اینجا 3 نکته تحقیقاتی برای کمک به انجام آن وجود دارد:

 1- نمونه های موفق

نمونه های موفق را بررسی کنید ، بیبینید کسانی که در این حوزه فعالیت میکنند چقدر موفق هستند.

  • آنها قبلا تعیین کرده اند که مردم به دنبال چه چیزی هستند؟ و مشخص کرده اند که باید چه چالشی را حل کنند؟
  • آنها محصولاتی را آماده کرده اند که نزدیک به خواسته مردم است؟
  • آنها مشخصات بسیار مهم (قیمت ، مزایا ، پیشنهاد ویژه ) را آماده کرده اند؟

از کارهایی که دیگران انجام داده اند درس بگیرید ، آنها را مورد مطالعه قرار دهید ، اما هرگز کپی نکنید. آنچه که قبلا انجام شده است را در نظر بگیرید و با کمی تغییر و بهبود آن را منحصر به فرد کنید.

2- از شبکه های اجتماعی و فروم ها استفاده کنید

فروم ها وسایل ارتباط مجازی هستند که بر یک مورد یا دسته بندی خاص متمرکز هستند. فروم ها مکانی خاص برای یافتن خواسته های مردم است. مردم در آنجا سوال می پرسند و در مورد مشکلاتشان صحبت می کنند ، و به دنبال راه حل آن هستند.این فروم ها را پیدا کنید و در آنها عضو شوید.

جای بهتری برای فهمیدن خواسته های مشتریان بالقوه وجود ندارد. فقط “نام دسته بندی مورد نظر” را به همراه کلمه “فروم” در موتور جستجوی گوگل سرچ کنید و سپس بهترین مورد را از میان آنها انتخاب کنید.

هم چنین شبکه های اجتماعی نیز می تواند در این حوزه به شما کمک کند ، بسیاری از افراد خواسته ها و مشکلات شان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند.

3- ارتباط با مشتریان بالقوه

ارتباط با مشتریان بالقوه از طریق وسایل ارتباط جمعی ، فروم ها ، یا ایمیل و جویا شدن خواسته های آنها ،  مردم دوست دارند تا به دیگران در مورد خواسته هایشان صحبت کنند! آنها دوست دارند که در مورد مشکلات شان صحبت کنند. هنگامی که مردم شروع به صحبت می کنند ، به آنها گوش دهید. همیشه چیزی برای یادگرفتن از مشتری ها وجود دارد

حالا زمان آن رسیده که محصول واقعی ایجاد شود …

۳- تولید و آماده سازی محصول

۳ فرمت رایج برای تولید محصولات آموزشی دیجیتال وجود دارد:

  1. نوشتاری
  2. صوتی
  3. ویدیو

۱- محصولات نوشتاری

محصولات نوشتاری ساده ترین روش برای ایجاد یک محصول آموزشی دیجیتال است تولید آن ساده و کاملا با ارزش است و انتخابی بزرگ برای آنهایی که می توانند خوب بنویسند. همه آنچه که نیاز است ، یک رایانه به همراه برنامه مایکروسافت ورد است که بتوان فایل های PDF ایجاد کرد. همین و بس!  بهترین بخش آن این است که الزامی ندارد افرادی که خواهان ایجاد محصولات دیجیتال هستند ، نویسنده خوبی باشند. حقیقت دارد! روش دیگری برای ایجاد آنها وجود دارند مانند رونویسی یا برون سپاری.

چه محصولاتی می توان با این روش تولید کرد:

  • کتاب الکترونیکی
  • گزارش های کاری
  • دوره های نوشته شده
  • وبلاگ
  • خبرنامه

۲- محصولات صوتی

روش دوم که از محبوبیت بیشتری نسبت به روش نوشتاری برخوردار است ، ایجاد محصولات صوتی است. آماده سازی این مدل از محصولات هم آسان و راحت است و کافیست چند باری تست کنید تا بیبینید چقدر راحت می توانید دانسته های خود را در قالب صوت به گوش هزاران نفر برسانید و بر زندگی دیگران تاثیر مثبت بگذارید. مردم می توانند وقتی که مشغول انجام کار دیگری مانند رانندگی یا سرکار هستند، به این فایل های صوتی گوش دهند. همین موضوع این نوع محصولات را جذاب می کند.

برای ضبط صدا ابزارهای زیادی وجود دارند که یکی از بهترین های آن که اتفاقا رایگان نیز هست نرم افزار Audacity نام دارد. این نرم افزار شامل تمام آن چیزیست که یک نفر برای ایجاد فایل شنیداری با کیفیت نیاز دارد. البته به غیر از این نرم افزار نیاز به یک میکروفون با کیفیت نیز هست تا صدای مدرس را به کامپیوتر منتقل کند.

حتما بخوانید  آموزش دریافت نماد اعتماد الکترونیک eNamad

یک فایل صوتی  را می توان برای ایجاد موارد زیر تولید کرد:

  • دوره های صوتی
  • موسیقی
  • پادکست

۳- محصولات ویدیویی

و اما محبوب ترین فرمت آموزشی دنیا  ، محصولات آموزشی ویدیویی هستند. معمولا مدرسان حرفه ای برای محصولات کوتاه مدت خود از فرمت های نوشتاری و صوتی استفاده می کنند و برای محصولات طولانی و VIP خود از فرمت ویدیو استفاده می کنند.

معمولا از ۲ روش رایج برای تولید ویدیوهای آموزشی استفاده می شود:

۱- ضبط ویدیو از مدرس

بالطبع در این روش چون مدرس باید جلوی دوربین قرار بگیرد و در مورد موضوع صحبت کند ، این کار برای بسیاری از افراد تازه کار سخت و وحشتناک است. پیشنهاد می کنم حداقل برای تولید محصولا اولیه خودتان از روش دوم استفاده کنیم تا کمی از میزان استرس شما کم شود و سپس برای محصولات بعدی از این روش استفاده کنیم.

و اما چیزهای که برای آماده سازی این مدل محصولات نیاز خواهیم داشت (دوربین و یا استفاده از دوربین موبایل ، میکروفون متصل به دوربین یا موبایل و نور مناسب برای فیلم برداری است.

۲- ضبط ویدیو از اسکرین شات کامپیوتر یا موبایل

در این روش محتوای آموزشی از طریق صفحه کامپیوتر و یا موبایل انتقال داده می شود و با استفاده از نرم افزار ضبط کننده صفحه نمایش از جمله Camtasia یا Screenflow صفحه نمایش ضبط می شود.

روش های تولید محصولات آموزشی دیجیتال

۱- ایجاد محصولات آموزشی از تخصص و مهارت خودتان

ایده اصلی کسب و کار آموزشی اینترنتی بر اساس همین موضوع است ، اگر تخصص و مهارتی دارید ، آنها را تبدیل به محصولات آموزشی کنید ودر اختیار دیگران قرار دهید و اگر تخصص و مهارتی در هیچ حوزه ای ندارید ، حوزه مورد علاقه خود را پیدا کنید در آن به سطح استادی برسید و سپس به محصولات آموزشی خودتان را آماده کنید.

این روش از بسیاری جهات ارزشمند و فوق العاده است ، چرا که شما محصول تجربیات و دانشته های خود را آماده سازی کرده اید و مالک ۱۰۰٪ آن و از این مهم تر مالک ۱۰۰٪ سودآوری آن هستید و این یعنی همانند معدن طلا برای شما سودآوری خواهد داشت.

۲- از تخصص و مهارت دیگران استفاده کنید

بله درست فهمیدید شما می توانید علاوه بر اینکه خودتان محصولاتی را آماده می کنید و درآمد قابل توجه ای کسب می کنید ، دیگران را نیز در کسب و کارتان سهیم کنید و به اصطلاح ارزش آفرینی تان را چند برابر کنید.

از متخصصان و اساتیدی که در حوزه شما فعالیت می کنند دعوت کنید و از آنها بخواهید که محصولی را با همکاری شما آماده سازی کنند. مدلی کاری که می توانید با آنها توافق و کار کنید متفاوت است ، می تواند در فروش محصول شریک باشد و یا محصول و حق تالیف آن را از او خریداری کنید.

در هنگام قرارداد بستن به این موضوعات دقت کنید:

در اینجا تعدادی نکته برای نحوه کار کردن با نیروی متخصص وجود دارند:

  • استخدام شخصی که دارای صلاحیت باشد و بتواند کار را به خوبی اتمام کند مهم است.
  • پیش از قرارداد بودجه ای برای آن تخصیص دهید  و اطمینان حاصل کنید که این بودجه به طور منصفانه تقسیم شده باشد.
  • توضیحات پروژه را با جزئیات کامل بنویسید. نیروی متخصص نمی تواند در صورت نداشتن اطلاعات کافی از جزئیات ، پروپوزال را تصویب کند. این جزئیات شامل تعداد ساعت دوره ، مهلت انجام کار، و سایر اطلاعات مرتبط هستند.
  • با نیروی متخصص استخدام شده در تماس باشید.
  • یک طرح ایجاد کرده و نمونه های محصول مشابه را به عنوان مرجع معرفی کنید. این مساله درک بیشتری را از محصول مورد نظر بدست می دهد.
  • همیشه گزارش ها را سریع مرور کنید و واکنش نشان دهید (هیچ وقت تا لحظه آخر صبر نکنید)

۳- نفوذ در تخصص دیگران

این یک راه مخفی و به شکل باور نکردنی قدرتمند برای ایجاد محصول آموزشی  دیجیتال است!

بیرون از اینجا مجموعه کاملی از دسته بندی ها و تخصص ها وجود دارند. آنها از قبل تمام آنچه باید بدانند را از بر هستند. و البته از اشتراک گذاشتن اطلاعات شان خشنود می شوند. کلید اصلی استفاده از این دانش است.

متخصصان حوزه مربوط به خود را پیدا کنید و با آنها مصاحبه کنید. این همه کاری است که باید انجام دهید.

حتما بخوانید  7 گام ساده و تضمینی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی موفق

یک مجموعه از سوالات را تهیه کنید و در مصاحبه با او ارائه کنید. این کار ساده ای است. به سادگی مصاحبه را ضبط ویدیویی و یا صوتی کنید. برای مثال ، اگر محصول دوره آموزشی تناسب اندام باشد، یک مربی را پیدا کنید و با او مصاحبه کنید. البته در این روش نیز باید با او بر سر نحوه فروش محصول و حق تالیف  به توافق برسید.

ویژگی بارز محصولات آموزشی دیجیتال پرفروش

هنگام ایجاد یک محصول آموزشی دیجیتال ، به یاد داشتن چند نکته مهم در مورد محتوا اهمیت دارد. اولین نکته این است که محتوا باید دارای ارزش برای مخاطبان آن باشد. آنها نیاز به چیزی جدید دارند وگرنه محصول شما بدرد نمی خورد.

هم چنین محتوای شما باید دارای ساختار منسجمی باشد که شامل سیستم و تکنیکها برای درک آسان مردم و امکان اجرای واقعی آن باشد. این به مردم اطمینان خواهد داد که چیز زیادی بدست خواهند آورد. و البته امکان خرید مجدد از محصولات دیگر شما را توسط آنها محیا می کند.

سرانجام، محصول باید دارای پاداش و جایزه باشد. این پاداش و جایزه محصول را جذاب تر می کند. پاداش محصول را ارزشمند می کنند و مردم را شگفت زده می کنند. در حقیقت، برخی از مردم محصولی را فقط به دلیل جوایز آن خریداری می کنند. پس جوایز بهتر یعنی محصول بهتر!

صحبت خودمونی

اگر پیگیر وضعیت زندگی افراد ثروتمند باشید حتماً دیده‌اید که چطور آن‌ها به راحتی موفق به کسب ثروت‌های نجومی شدند و حالا در خانه های بزرگ زندگی می‌کنند ، به همه جهان سفر می‌کنند و از امکاناتی بهره‌مند هستند که ما در رویا هم نمی‌توانیم آن‌ها را ببینیم.

آن‌ها دقیقاً طوری زندگی می‌کنند که آرزوی میلیون‌ها نفر است و شما دائم به خودتان میگویید که چرا من نمی‌توانم این چنین باشم؟
چرا آنها به راحتی به هدف خود رسیدند و چیزی که از من به جای مانده شکست‌های پی در پی است؟
حتی گاهی آن‌قدر از این تفاوت ناراحت می‌شوید که فکر می‌کنید همه پولدارها خلاف‌کار هستند و ثروت خود را از روش‌های کلاه‌برداری و نامشروع به دست آورده‌اند.

بدانید خداوند به اندازه یکسان به مردم استعدادهای مختلفی داده که اگر واقعاً بتوانند آن را کشف کنند و پرورش دهند ، می‌توانند از یک زندگی راحت و حتی رویایی برخوردار شوند.

احتمالاً مشکل اول ما این است که سیستم آموزشی ایران طوری نیست که استعدادهای بچه‌ها را در دوران کودکی تشخیص دهد و به پرورش آن‌ها بپردازد. خب با این وضع وقت آن رسیده که خودمان دست به کار شویم.

اگر هنوز نمی‌دانید لابه‌لای این‌ همه کارهایی که بلد هستید و انجام می‌دهید کدام استعداد اصلی شماست و اگر نمی‌دانید که باید واقعاً در چه مسیری پارو بزنید ، به شما پیشنهاد می کنم کسب و کار اینترنتی آموزشی را به عنوان یک فرصت فوق العاده در زندگی تان در نظر بگیرید. کسب و کاری که ابتدا به خود شما کمک می کند تا انسان بهتری باشید و بعد از آن با انتقال تجربیات و دانسته های تان به دیگران انسان موثری باشید.

به شما اطمینان می دهم کسب و کار اینترنتی آموزشی یکی از بهترین و سودآورترین کسب و کارهای 10 سال آینده ایران و جهان باشد. چرا که مردم سرتاسر دنیا به ارزش بالای آموزش و یادگیری پی برده اند و هرکس بتواند مشکلات بیشتری را از مردم حل نماید ثروتمند خواهد شد.

هر چه در مورد کسب و کار اینترنتی آموزشی شنیده اید بس است! از حالا شما باید این مدل کسب و کار را به طور واقعی لمس کنید و مزایای آن لذت  ببرید. تا زمانی که آستین بالا نزنید و خودتان وارد گود نشوید ، هیچگاه به طور تمام و کمال نمیتوانید مزایای یک کسب و کار اینترنتی آموزشی را لمس یا باور کنید.

کتاب اسرار مدرسان هوشمند ، کوتاه ترین مسیر برای ساختن چنین کسب و کاری را به شما نشان میدهد ؛ تا با فقط چند ساعت زمان در روز ، از مزایای درآمد چند ده میلیونی در ماه ، بهره مند شوید.

می خواهید سفر کارآفرینی اینترنتی تان را شروع کنید:

به من اطمینان کنید و خودتان را  از این فرصت طلایی محروم نکنید ، با شرکت در این دوره میتوانید از مزایای کسب و کاری بهره مند شوید که امنیت مالی و رضایت شغلی  شما را بیمه خواهد کرد. نگران تجربه ، پیش نیاز ، هزینه و یا هر چیز دیگری نباشید و فقط به مطالب این کتاب اطمینان کنید.

لوگو دوره اسرار مدرسات هوشمندفراموش نکنید 

افرادی که در شغل‌های مورد علاقه خود کار می‌کنند، در زندگی نیز احساس بهتر و خوشبختی بیشتری دارند.

پس شغلتان را فقط از روی درآمد آن انتخاب نکنید، شغل باید مانند عشق باشد، آن را در آغوش بگیرید، دوستش داشته باشید و هر کاری که از دستتان بر می‌آید را برای آن انجام دهید. زیرا شغل فقط به خودش محدود نمی‌شود و تأثیر آن در کل زندگی شما کاملاً محسوس خواهد بود.

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *