می‌خواهم قبل از ۳۰ سالگی، پول‌دار شوم

می‌خواهم قبل از ۳۰ سالگی، پول‌دار شوم

آیا می‌خواهید پیش از آن‌که سن‌تان بالا رود، در بازار نقش موثری ایفا کنید؟ حتماً می‌دانید کار ساده‌ای در پیش ندارید. تعداد کسانی که موفق به این کار شده‌اند، درصد بسیار اندکی از جامعه را تشکیل می‌دهند. من یکی از این افراد را می‌شناسم، نامش اریک هوبرمن است. او نه‌تنها بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت چندرسانه‌ای هاوک است، بلکه نامش، به عنوان کسی که به پیشرفت کمپانی‌های در حالا رشد، کمک می‌کند، بر سر زبان‌ها افتاده و گویا سردم‌دار این کار است. به‌تازگی با او مصاحبه‌ای مفصل داشتم. از او درباره‌ی این‌که چگونه شرکتش را به این‌جا رسانده و چگونه توانسته بر تمامی مشکلاتی که بر سر راه رسیدنش به موفقیت قرار گرفته، فائق آید. توجه شما را به این مصاحبه‌ی جالب و شنیدنی زیر جلب می‌کنم.

فکر می‌کنی چه مهارت ویژه و شاخصی داشتی که توانستی آژانست را با این سن کم، به این‌جا برسانی؟

هوبرمن: یک پاسخ خیلی ساده دارم. من همیشه کارم را تا انتها انجام می‌دهم. من خیلی به رفتار مردم دقت می‌کردم. آنها همیشه یک کار را شروع می‌کنند و می‌خواهند با سرعت تمام آن را به پایان برسانند. فکر می‌کنند با این کار موفق می‌شوند. اما من روش متفاوتی دارم. من همه‌ی کارهای مهم را در یک دفترچه یادداشت می‌نویسم. حتی ممکن است در بین کارهایم، کار مهم دیگری هم پیش آید. همه‌ی کارهای دیگر را هم به لیست کارهای ضروری اضافه می‌کنم. به نظر کار ساده‌ای است. اما تنها تفاوت من با دیگران این است که حتماً باید کارهایم را تا انتها و با موفقیت به انجام برسانم.

حتما بخوانید  ۳ آموزه بزرگ موفقیت در زندگی از استیو بالمر (مدیر سابق مایکروسافت)

پیش از آن‌که استارت شرکت هاوک را بزنی، نکته‌ای بوده که فکر کنی، ای کاش آن را از قبل می‌دانستی؟

هاوک رشد چشم‌گیری داشت. من خیلی خوش‌شانسم که در زمینه‌ی شغلی‌ام بیش‌تر مهارت‌ها را در اختیار داشتم. هم‌چنین شریکی داشتم که مهارت‌های من را تکمیل می‌کرد. البته ما یک چالش کاری بزرگ در بخش فروش داشتیم. هیچ‌کدام از ما تا به‌حال در این زمینه تجربه‌ای نداشتیم. به‌همین دلیل مجبور شدیم ایده‌های زیادی را پیاده کنیم تا کارمان پیش رود. این موضوع تنها چالشی بود که همیشه رویش متمرکز بودیم.

به‌نظرتان مهم‌ترین سیستمی که برای موفقیت آژانس‌تان به‌وجود آورده‌اید، چیست؟

ما سعی کردیم اولویت‌مان را روی فرهنگ‌سازی در شرکت بگذاریم. وقتی می‌خواستیم کسی را استخدام کنیم، سه ویژگی را در شخصیت این افراد جستجو می‌کردیم:

  1. به دنبال کسی بودیم که از زیر کار سخت شانه خالی نکند و همه‌ی کارها را تمام و کمال به مقصد برساند.
  2. فردی با استعداد که سرعت یادگیری‌اش بالا باشد.
  3. کسی که دارای هوش اجتماعی بالایی باشد، کسی که بتوانم در کنارش بنشینم و به راحتی با او حرف بزنم.

ما همه‌ی فاکتورهای بالا را در نظر گرفتیم. در نهایت موفق شدیم یک تیم ۷۰ نفری تشکیل دهیم که به طور هم‌زمان، سخت‌کوش، بسیار روشن‌فکر و در برخوردهای اجتماعی رفتار دل‌پذیری داشتند.

آیا تا به‌حال به چالشی برخورده‌اید که اصلاً انتظارش را نمی‌کشیدید؟

بله! افراد غیر قابل اعتماد. من اوایل آدم خوش‌بینی بودم. اما وقتی آدم‌هایی را سرکار آوردم که در ظاهر با سیاست‌های ما هم‌خوانی داشتند، اما پس از مدتی میدان را برای‌مان خالی کردند، دیگر خوش‌بینی را کنار گذاشتم. اوایل این مساله برایم مثل یک کابوس بود. اما از اشتباهاتم درس گرفتم. کمی زمان برد تا این نوع آدم‌ها را بشناسم. اما بالاخره توانستم یک تیم قابل اعتماد و مسئولیت‌پذیر در کنار هم جمع کنم.

حتما بخوانید  بازار بزرگ و سودآور کسب و کار اینترنتی آموزشی

شما اولین شرکتی بودید که فروشگاه پاپ-آپ را برپا کردید. چه فروشگاه چه ویژگی ممتازی داشت که آن را در نوع خودش بی‌همتا کرده بود؟

تا به حال هیچ سازمان مشاوره‌ی بازاریابی، موفق به جمع کردن چندین برند از یک ژانر خاص برای همکاری در یک دپارتمان واقعی نشده بود. در واقع کاری که ما در این‌جا انجام دادیم، پیاده‌سازی یک مدل خرده‌فروشی، عمده‌فروشی یا حراج مجدد نبود. بلکه چندین برند که همگی اولویت کاری‌شان در زمینه‌ی صنایع دیجیتالی بود، پول‌شان را روی هم گذاشتند و شروع به همکاری کردند. روش کاری همه‌ی این شرکت‌ها به‌این صورت بود که به‌طور مستقیم با مشتری در ارتباط بودند و در این میان هیچ میان‌جی‌گری اتفاق نیافتاد. خوبی کار به این صورت بود که برندهای کوچک‌تر هم می‌توانستند خودشان را در آن‌جا جای دهند و آرام آرام محصولات‌شان را به صنعت ارائه دهند. یک نکته‌ی جالب دیگر این‌است که وقتی یک برند خیلی معروف در آن‌جا حضور دارد، مشتریان به محصولات برندهای دیگر هم سر می‌زنند و جنبه‌ی بازاریابی هم نمود پیدا می‌کند.

چه نوع برندهایی در فروشگاه پاپ-آپ شما ارائه می‌شوند؟

در این فروشگاه برندهای معتبری همچون Wild-Fox، Sweat Tailor، DSTLD، Rigid Walllet و بسیاری از سرشناسان این نوع برند شرکت کردند.

حرف آخر

هوبرمن و شرکت چندرسانه‌ای هاوک در حال تغییر برون‌سپاری امور بازاریابی برندهای گوناگون هستند. هوبرمن خودش را به عنوان یک کارآفرین جوان که فاکتورهای پیشرفت یک تجارت را به خوبی می‌داند، ثابت کرده است. او از جمله افرادی است که نشان داده، مرد عمل است و شعار نمی‌دهد.
شما هم اگر می‌خواهید قبل از سی سالگی تبدیل یک فرد تاثیرگذار در بازار شوید، باید همه‌ی کارهای‌تان را تا آخرش پیش ببرید، با افراد مناسب همکاری کنید و روحیه‌ی توسعه داشته باشید. لطفاً نظرتان را درباره‌ی این بلاگ با ما به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید  چرا ایده های خوب کسب و کار اینترنتی هیچ وقت اجرا نمی شوند؟

 

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *