۵ المان حیاتی برای داشتن کسب و کاری هوشمند ، موفق و البته پولساز

۵ المان حیاتی برای داشتن کسب و کاری هوشمند ، موفق و البته پولساز

هر کسب و کاری برای موفقیت به برنامه خاص و متمرکز بر روی اهداف  نیاز خواهد داشت ، با این حال بسیاری از کسب و کارها از این امر مهم غافل هستند و بدون اینکه هدفی برای کسب و کارشان مشخص کنند و همچنین برنامه ایی برای رسیدن به آن داشته باشند حرکت می کنند. معمولا این کسب و کارها با روش « امید» پیش خواهند رفت و میزان شکست در این مدل کسب و کارها به شدت زیاد است. چرا که اصول تجارت و مدیریت کسب و کار با گذشته تفاوت زیادی پیدا کرده است و کسب و کارهایی در حال حاضر موفق خواهند شد که بتوانند اهداف شان را به خوبی مشخص کنند ، از داده ها و اطلاعات در جهت توسعه و یا بهبود شرایط استفاده کنند.

در این مقاله به روش تنظیم اهداف کسب و کار هوشمند SMART BUSINESS  می پردازیم ، ت با این روش کسب و کارتان را در سریع ترین مسیر رشد قرار دهید.

SAMRT مخفف

  • Specific خاص
  • Measurable قابل اندازه گیری / سنجش
  • Attainable قابل دستیابی
  • Relevant مربوط
  • Time-Based بر اساس زمان

این یک ابزار ساده است که توسط کسب و کارهای هوشمند  استفاده می شود تا فراتر از قلمرو تنظیم هدف ، به یک برنامه عملی برای نتایج تبدیل شود.

Specific خاص

در کسب و کار هوشمند اهداف بزرگ و خاص به خوبی تعریف شده و به خوبی روی آنها تمرکز می شود. تمرکز یک قدرت فرا طبیعی به تیم کسب و کار انتقال میدهد و اگر اهداف کسب و کار به خوبی تعریف شود ، شما و همه منابع را ماننده آهنربا به سمت خودش میکشاند.

حتما بخوانید  چرا ایده های خوب کسب و کار اینترنتی هیچ وقت اجرا نمی شوند؟

در نتیجه اگر می خواهید کسب و کار هوشمند داشته باشید و یا تصمیم دارید کسب و کار فعلی تان را هوشمندانه مدیریت کنید باید به خوبی اهداف را مشخص کنید و تمرکز بالایی برای بدست آوردن تک تک اهداف  کسب و کار هوشمندتان داشته باشید.

Measurable قابل سنجش است

یکی از قسمت های مهم کسب و کار هوشمند نسبت به  کسب و کارهایی که به شکل سنتی مدیریت میشود قابلیت سنجش و اندازی گیری در همه امور کسب و کار است. هدف بدون نتیجه قابل اندازه گیری مانند یک مسابقه ورزشی بدون رتبه بندی یا امتیازدهی است. اعداد بخش مهمی از کسب و کار هستند.

بررسی اطلاعات و اعداد کسب و کارتان را از امور اصلی و مهم مدیریت کسب و کارتان بدانید تا بدانید کسب و کارتان در مسیر صحیحی است یا خیر؟

اهداف قابل اندازه گیری و سنجش کسب و کارتان را یاداشت کرده و در دفتر کار در مقابل چشم تان قرار دهید ، تا به عنوان یک یادآوری روزانه برای حفظ تمرکز خود و کارکنان از آن استفاده کنید.

Attainable قابل دستیابی

لطفا توهم نزنید و اهداف های واقع بینانه و قابل دستیابی برای کسب و کارتان در نظر بگیرید ،  هیچ کس تا به حال کسب و کاری نساخته که یک شبه میلیاردها درآمد داشته باشد. اینکه چشم انداز رویایی برای کسب و کارتان در نظر گرفته اید خوب است ولی چیزی که باید بدانید تمرکز روی امور فعلی است و باید بدانید راه  درازی تا رسیدن به ایده آل های و رویاهای خود دارید. توجه داشته باشید یکی از مهم ترین قسمت های مدیریت کسب و کار هوشمند ، قابل دسترس بودن اهدافی است که برای آن مشخص کرده اید ، چرا که با رسیدن به هر کدام از هدف ها باعث ایجاد  نیروی فزاینده ایی در شما برای پیمودن راه پر از چالش کسب و کارتان خواهد شد.

حتما بخوانید  درآمد میلیونی ؛ واقعیت تکان دهنده کسب و کار اینترنتی آموزشی  

Relevant مربوط

همه چیز را در نظر بگیرید ، کسب و کار شما بخشی از جامعه ای که در آن زندگی می کنید. شرایط فعلی و واقعیت های محیط کسب و کارتان را در نظر بگیرید.  شاید شما بخواهید بهترین سال کسب و کارتان را با افزایش درآمد ۵۰٪ رقم بزنید ، اما آیا به فکر رکود ناگهانی هستید؟ آیا رقبای فعلی را بررسی و آنالیز کرده اید؟ و یا به فکر رقبای جدید هستید؟

پس یک کسب و کار هوشمند فقط و فقط خودش و مزایایی که ایجاد میکند را در نظر نمیگیرید؟  صاحبین کسب و کار هوشمند همیشه در حال بررسی همه امور مرتبط با کسب و کارشان هستند.

Time-Based بر اساس زمان

جدا از اینکه اهداف کسب و کارتان را به خوبی مشخص کردید ، شما نیاز به یک چارچوب زمانی برای تعیین اهداف خواهید داشت. آیا هدف کسب و کار شما این است که درآمدتان ۲۰٪ افزایش دهید و یا 5 مشتری جدید پیدا کنید. این خیلی خوب است اما باید برای رسیدن به این اهداف یک سیکل زمانی مشخص کنید.

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *