۱۳ روش بازاریابی آفلاین که می تواند کسب و کارتان را گسترش دهد

سوال: من یک تجارت کوچک دارم و به چند ایده نیاز دارم که بازار خودم را به صورت غیر اینترنتی به مردم عرضه کنم.

پاسخ: من هر ساله چندین برنامه ی تجاری را مطالعه می کنم. فرض همه ی این استراتژی ها در بخش بازاریابی این بوده که قرار است کارشان را از طریق رسانه های اجتماعی به مردم معرفی کنند. این ایده عالی است. اما این نکته را در نظر بگیرید که بسیاری از مردم وقتشان را پای گوشی ها و رایانه نمی گذرانند. به علاوه این را هم مد نظر داشته باشید که خیلی ها هنوز روی موثر بودن تبلیغات اینترنتی شک دارند و هنوز در مورد آن مناقشات فراوان است. خیلی از کمپانی های موفقی که من می شناسم از ترکیبی از هر دو بازاریابی استفاده می کنند. چه آنلاین و چه آفلاین.

۱۳ روش موثر بازاریابی که به افزایش فروش کسب و کارتان کمک می کند

۱- رسانه های عمومی

منابع رسانه ای همیشه به دنبال سوژه ها و داستان های جالب هستند- پس چرا این بار، شما سوژه نباشید؟ با روزنامه ها، ایستگاه های رادیویی و شبکه های خبری محلی تان تماس بگیرید و از حقایق جالب زندگی تان و اینکه چرا این تجارت را آغاز کرده اید، صحبت کنید.

۲- ارسال آگهی در روزنامه های خبری

بیشتر مدارس و دانشگاه ها روزنامه دارند. اگر کارتان با آنها مرتبط است، این منبع بسیار ارزان قیمتی برای شما به حساب می آید. همچنین می توانید در روزنامه های بسیار پرطرفدار به دنبال جاهای خالی بگردید که هنوز پر نشده اند. احتمالا این جاهای خالی را زیر قیمت به شما می فروشند.

حتما بخوانید  ۷ راه هوشمندانه‌ی تامین سرمایه استارتاپ ها

 ۳- محصولات رایگان در رسانه های عمومی

رادیو- تلویزیون ها همیشه به دنبال محصولاتی رایگان هستند که به عنوان هدیه به شنوندگان و بینندگان خود اعطا کنند. درست است که محصولتان را رایگان می دهید اما درازایش یک تبلیغ رایگان در رسانه ی عمومی پخش می شود.

۴- دریافت تایید کیفیت محصول

محصول خود را به رایگان در اختیار افراد مهم محلی، مذهبی و بین المللی قرار دهید. اگر محصول تان را دوست داشته باشند، از آن استفاده خواهند کرد و آن را به دیگران معرفی می کنند. حتی شاید در جایی کاملاً رسمی از این محصول تعریف و تمجید کنند و آن را تبلیغ کنند.

۵- کار شبکه ای

عضو کلوپ ها، گروه های تجاری و انجمن هایی شوید که لیدرهای تجاری برجسته در آن ها حضور دارند. در این محیط ها می توانید با افرادی آشنا شوید که شاید مشتری های بالقوه ی تجارت شما را بشناسند. سعی کنید با این افراد دوست شوید و از طریق آن ها، با این دسته از مشتریان ارتباط برقرار کنید.

۶- ناهار رایگان

مشتریان بالقوه ی محصولات خود را به یک ضیافت ناهار دعوت کنید. به ازای چند صد دلار می توانید خریداران بالقوه ی خود را با خدمات و محصولات تجاری شرکت تان آشنا کنید.

 ۷- نمایشگاه ها

حتی اگر از عهده ی مخارج اجاره یک غرفه در یک نمایشگاه مهم بر نمی آیید، سعی کنید خودتان را در آن جا نشان دهید. چه بسا بتوانید هزینه ها را با یک شرکت مرتبط با تجارت خود تقسیم کنید و با هم یک غرفه اجاره کنید. بسیاری از کارآفرین های موفق، با ارائه یک نمونه ی اولیه در این نمایشگاه ها، صدها عدد از محصولات خود را به فروش می رسانند.

حتما بخوانید  تکنیک های فوق اثربخش در کسب و کار از الکس فرگوسن

۸- انتشارات صنعتی

می توان گفت که اکثر صنایع دارای انتشاراتی هستند که با ارائه یک کاتالوگ محصولات جدید خود را معرفی می کنند. این نشریات هم محصولات را معرفی می کنند و هم داستان های هیجان انگیزی درباره ی افراد شاغل در این صنعت و تجارت های جدید صنعتی در اختیار می گذارند.

 ۹- کارگاه های آموزشی

سعی کنید ورکشاپ هایی برگزار کنید که دارای بار آموزشی برای مشتریان بالقوه ی محصولاتتان باشند. این افراد در خلال این کارگاه ها با چالش هایی مواجه می شوند که محصولات شما پاسخ مناسبی برای حل این چالش ها دارد.

 ۱۰- کوپن ها، آگهی ها و اعانه ها

با توجه به تکنولوژی موجود، ایجاد کوپن های حرفه ای، آگهی ها و اعانه ها آسان تر و کم هزینه از همیشه شده است. این تراکت ها را نزدیکی محل کارتان یا جاهایی که احتمال می دهید مشتری های بیشتری داشته باشید، پخش کنید.

۱۱- محصولات رایگان

یک استراتژِی ارزان قیمت و بسیار کارامد، گذاشتن رایگان برخی از محصولاتتان در اختیار مشتری است. حتی اگر گهگاهی بلیت های ارزان قیمت هم در بین مشتریان بفروشید، این استراتژی پاسخ های قانع کننده ای به شما پس می دهد. به علاوه اگر بلیت هایی که می فروشید، گران باشند می توانید در کنارش اقلام کاربردی با قیمت اندک بفروشید.

 ۱۲- نامه دادن

اگر بازاری محلی دارید، نامه دادن می تواند یک استراتژی ارزان قیمت در بازایابی باشد. هزینه هر نامه به ۵۰ سنت هم نمی رسد. اگر ۲ الی ۳ درصد از دریافت کنندگان این نامه ها هم از شما خرید کنند، همه هزینه ها را جبران می کنید. حتی می توانید چند تراکت پخش کن استخدام کنید که تراکت هایتان را در خانه ها، در اختیار مردم قرار دهند. با این کار می توانید بازار هدفتان را نشانه روید.

حتما بخوانید  تحقق زندگی رویایی تان به کمک کسب و کار اینترنتی فقط در 5 قدم

۱۳- بازاریابی متقابل

بازاریابی متقابل در صنعت خرده فروشی شیوه ی بسیار مشهوری است، اما می توان از آن در هر صنعتی استفاده نمود. به دنبال شرکت هایی با محصولات و خدمات مرتبط بگردید، آنها را تشویق کنید، به کارشان بها دهید و به دنبال راه هایی بگردید که با آنها در ارتباط باشید. اگر با هم تعامل کنید و برای مثال لینک شرکت هایتان را درون وبسایت هایتان قرار دهید، به هدفتان می رسید.

 

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *