۱۰ اشتباه احمقانه در شروع کسب و کار آنلاین

ممکن است گاهی مرتکب اشتباهات احمقانه شوید، اشتباهاتی که می‌تواند کسب و کار یا زندگی شما را دچار مشکل اساسی کند …  در این مقاله، ۱۰ اشتباه که ممکن است گرفتار آن شوید ذکر شده تا با اجتناب از انجام آنها شروع قدرتمندی در کسب و کارتان داشته باشید.

ممکن است تا به حال هرکدام از این اشتباهات را مرتکب شده اید اما توجه نکرده باشید ،  اگر کارآفرین هستید و میخواهید تجارت آنلاین تان را آغاز کنید ، این مقاله برای شما خیلی مهم است و نباید نخوانده آنرا رها کنید !

۱- انتظار بیش از حد برای ارائه یک محصول یا خدمت

شما ماه ها و یا سال ها در حال وبلاگ نویسی ، تولید پادکست و ویدیو هستید برای ایجاد مخاطب هستید ، بدون اینکه چیزی برای فروش داشته باشید.

چند دلیل وجود دارد که این اتفاق می افتد.

  • بعضی افراد به دنبال سحر و جادو هستند ، فکر می کنند  فهرست “۱۰۰۰ مشترک” و یا “۱۰٫۰۰۰ بازدید کننده”  برای کسب و کارشان معجزه میکند و فروش شکل می گیرد.
  • بعضی از افراد نمیتوانند همزمان تولید محتوا (ویدیو ، پادکست) کنند و هم محصول را آماده سازی کنند و این برای شان بسیار دشوار است.
  • بعضی افراد با ترس از محصول شان صحبت می کنند ، زیرا آنها می ترسند هیچکس آن را خریداری نکند. معمولا این افراد در تولید محتوا برای ایجاد مخاطب گیر میکنند.

به هر دلیل این یک تله مرگ بار و بسیار تلخ است ، اگر شما در حال ایجاد یک کسب و کار هستید ، باید به بزرگترین ریسک خطر توجه داشته باشید. کسب و کار شما برای پایدار ماندن نیاز به درآمد و نقدینگی دارد. محصول و خدمت خود را تا دیر نشده  به بازار معرفی کنید ، ممکن است در ابتدا همه چیز خوب نباشد اما به زودی شاهد تکامل و پیشرفت محصول تان خواهید بود.

۲- حل یک مشکل بی اهمیت

اگر مشکلی که کسب و کارتان حل می کند ، به اندازه کافی مهم نباشد ، دیر یا زود کسب و کارتان با مشکل بر خواهد خورد. بسیاری از افراد در آغار تجارت شان به دنبال بازار بزرگ تر و مخاطب بیشتر هستند ، در صورتی که شانس بیشتر با شما خواهد بود اگر به دنبال حل مشکل مهم تری باشید

حتما بخوانید  ۴ راز کسب و کارهای اینترنتی موفق

۳- واقعا به مشتریان گوش ندادن

حق همیشه با مشتری است ، زیرا بدون مشتریان شما کسب و کار ندارید.

بعضی از کسب و کارها ادای گوش دادن و اهمیت دادن  به مشتریان را انجام می دهند. به مشتریان خود واقعا گوش دهید

فقط به مشتریانی که از شما خرید می کنند و تامین اعتبار می کنند گوش نکنید ، به مشتریانی که درخواست بازگشت محصول و عودت پرداختی دارند و از محصول شما به هر دلیل رضایت ندارند. گوش دادن به مشتریانی که به شما می گویند آنها خرید نمی کنند و شما  متوجه می شوید چرا؟

۴- به اندازه کافی متفاوت نیست

در بسیاری از بازارها ،  مشتریان گزینه های مختلفی برای انتخاب دارند. اگر کسب و کار شما دارای رقابت است ، باید به مشتریان بالقوه خود دلیل انتخاب و پیشنهاد متفاوت نسبت به دیگران بدهید.

بسیاری از مدیران کسب و کارهای جدید دچار اشتباه شبیه سازی و کپی کردن آنچه دیگر مدیران کسب و کارهای محبوب در حال انجام هستند می کنند. آنها فکر می کنند “اگر برای آنها کار می کند، شاید برای من کار کند”

اما درباره دیدگاه خواننده یا مشتری فکر کنید. اگر وب سایت  شما را پیدا کنند، آنها از خود می پرسند: «چرا این وب سایت  ارزش دارد که من زمانم را صرف آن کنم؟» قبل از کلیک روی دکمه بازگشت ، باید به این سؤال سریع و واضح پاسخ دهید. به جای تلاش برای بهتر شدن ، شما باید متفاوت باشید. سپس هنگامی که کسی می پرسد چرا سایت یا محصول شما ارزشش را دارد، پاسخ شما عینی و آسان خواهد بود.

۵- انتخاب موضوعی که عاشقش نیستید

هر چیزی که انتخاب می کنید ، نیاز به تمرکز ، دانش عمیق ، خلاقیت و استقامت بی نظیر دارید.

رقابت وجود خواهد داشت ، چطور می توانید رقابت کنید، اگر شما عاشق موضوع تان نباشید؟ رقبای شما موضوعاتی را انتخاب میکنند که به آن اهمیت زیادی می دهند و این شاید دلیل برتری آنها نسبت به شما باشد.

حتما بخوانید  چرا ایده های خوب کسب و کار اینترنتی هیچ وقت اجرا نمی شوند؟

موضوعی را انتخاب کنید که ۱۰۰% به آن اشتیاق خواهید داشت ، اگر موضوع را دوست داشته باشید،  استقامت و خلاقیت جریان پیدا میکند و کارها آسان تر خواهد شد.

۶- شروع با انتظارات غلط

شروع کسب و کار موفق آسان و سریع نخواهد بود.

موفقیت های یک شبه  ، این یک حقیقت سخت است که مردم در در مورد آن زیاد صحبت می کند و به آن علاقه دارند. اگه برنامه شما به این شکل است ، پیشنهاد می کنم آن را عوض کنید. در شروع تجارت شما به یک برنامه مفصل از کارها نیاز خواهید داشت. ۴۰ ساعت و یا بیشتر کار در هفته مبنای خوبی برای بدست آوردن موفقیت در آینده است.

از خود بپرسید: آیا کسب و کارم اینقدر ارزش دارد که اگر سالها طول بکشد تا به موفقیت برسم آن را رها نکنم؟

خوندن زندگی و مراحل کسب و کارهای دیگر کارآفرینان ه شما کمک می کند ، متوجه شوید در چه مسیری قرار خواهید گرفت و در طول این مسیر چه اتفاقتی برای شما پیش بیاید. سپس آماده نسخه خودتان خواهید شد.

۷- صرف زمان زیادی فکر کردن و انجام کافی نیست

در اینجا نمی توان گفت که کاملا در این نقل قول خلاصه شده است:

نابغه الهام بخش یک درصد است، ضعف ۹۰ درصد.

-توماس ادیسون

اگر نسبت شما به تفکر به انجام چیزی کمتر از ۸۰٪ انجام شود، دوباره فکر کنید که بیشتر انجام دهید.

همانطور که چیس دوست دارد بگوید، کارآفرینان دارای دو حالت، حالت مدیر عامل و حالت کارگر زنبور عسل است. در یک کسب و کار یک نفره، باید هر دو باشد.

۸- رفتن مسیر به تنهایی

هیچ کس نمی تواند در کسب و کار به تنهایی موفق شود. شما برای کار کردن به مردم نیاز دارید. شما نیاز به همکاری دارید ، شما نیاز دارید از تجربیات دیگران استفاده کنید و شما نیاز به مشتری دارید. از همه مهمتر، شما نیاز به حمایت از دیگر کارآفرینان که در مراحل مشابه شما هستند دارید تا از تجربیات آنها نیز استفاده کنید.

حتما بخوانید  سئو ؛ همچنان یک استراتژی موفق برای کسب و کارهای کوچک

تنها دلیل کسب و کار من امروزه این است که دوستان دیگر کارآفرین اجازه نمی دهند من را ترک کنند. به طور جدی، سعی کردم در حوله پرتاب کنم و با چیز دیگری شروع کنم، اما آنها اجازه نمی دادند. آنها از من بی خبرند

زمانی که شما با دیگر کارآفرینان متصل می شوید و همکاری می کنید ، تلاش های تان طبیعی تر می شود. شما از سختی کارها دیوانه نخواهید شد و یا تنها نیستید، و ساده تر می توانید موانع را کنار بزنید.

۹- اشتباه ؛ وبلاگ یا کسب و کار

بعد از من تکرار کنید : یک وبلاگ یک کسب و کار نیست  ، یک وبلاگ یک کسب و کار نیست

یک وبلاگ یک پلت فرم باورنکردنی برای به اشتراک گذاشتن ایده های شما ، ارتباط با مردم و افزایش مخاطبان است. همین امر در مورد پادکست ، آپارات  یا هر مکان دیگری که شما ممکن است محتوایی را به صورت رایگان منتشر کنید، درست است.

ارائه محتوای رایگان ، کسب و کار نیست. اینها ابزارهایی برای ایجاد نفوذ هستند. بر روی تبدیل این نفوذ به درآمدهای مالی حساب نکنید.

۱۰- هیچ وقت شروع نمی شود

این احتمالا بزرگترین اشتباه همه است. ماه ها و سال ها درباره شروع کار و پیش بینی اشتباهات پیش رو صحبت خواهید کرد ولی هیچ وقت شروع نخواهید کرد.  بسیار آسان است که  نگران اشتباهات احتمالی مسیر باشد در صورتی که هیچ وقت شروع نمی کنید ، این تنها راه تضمین شکست است.

آغاز کسب و کار یک چیز مطمئن نیست ، طول می کشد تا به نتیجه برسد.

بهترین راه برای اطمینان از اینکه شما موفق می شوید، این است که این کار را بکنید: نترسید که اشتباه کنید. اشتباهات بخشی از روند کسب و کار است.  بنابراین شیرجه برای شروع کار و یک جامعه برای حمایت از خود پیدا کنید ،  زیرا شما تنها نیستید.

 

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *