بهینه سازی سئو داخلی و خارجی سایت چیست؟

سئو داخلی سایت به به عوامل بهینه سازی داخلی سایت اشاره دارد وسایت را برای کاربران و متورهای جستجو بهینه سازی میکند ،  معمولا بهینه سازی داخلی توسط مدیر سایت قابل تنظیم می باشد.

از قسمت های مهم سئو داخلی :

  • تگ عنوان  Title Tags
  • تگ توضیحات متا Meta Descriptions
  • محتوا و کلمات کلیدی
  • تگ هدینگ Header tags
  • بهینه‌سازی تصاویر در سئو داخلی
  • استفاده از دکمه‌های اشتراک‌ گذاری
  • قابلیت نمایش در تلفن همراه
  • سرعت بارگذاری سایت
  • آدرس های دوست داشتنی (SEO-Friendly URL)

تگ عنوان Title Tag

یکی از مهم ترین قسمت های سئو داخلی عنوان صفحه می باشد و می بایست شامل کلمات کلیدی و اگر مایل هستید نام کسب و کارتان باشد. عنوان صفحه در صفحه نتیاج جستجو و مرورگر قابل مشاهده می باشد.

مثال

کسب .کار اینترنتی آموزش محور | به ایده

تگ توضیحات متا Meta Descriptions

تگ توضیحات Meta Description

البته که این تگ با اعلام گوگل به عنوان پارامتر اصلی و مستقیم سئو استفاده نمیشود اما به معنی بی ارزش بودن این تگ نیست. توضیحات مناسب در مورد مقاله ، محصول و یا صفحه مورد نظر  باعث میشود کاربر ترغیب به کلیک کردن شود و وارد سایت شما شود.

موتورهای جستجو از این تگ به عنوان پیشنمایش به کاربر و نوع محتوای آن استفاده میکنند.

محتوا و کلمات کلیدی

سایت تان را برای کاربران بهینه سازی کنید ، مطمئن باشید زمانی که کاربران از سایت شما رضایت داشته باشند ، زمان های زیادی را در آن بگذارنند ، مطالب آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند ، دقیقا سایت تان را برای موتورها جستجو بهینه سازی کرده اید.

حتما بخوانید  دنیای مخفی کسب و کارها ؛ کسب و کار اینترنتی

محتوا بخش عظمی از بهینه سازی سایت است. تولید متنوع و مداوم محتوا ، همراه با انتخاب صحیح کلمات کلیدی  می تواند اثرات شگفت انگیزی در بهینه سازی سایت تان داشته باشد و ترافیک چشمگیری از موتورهای گوگل دریافت کنید. فراموش نکنید هر صفحه (مقاله ، اطلاعات محصول و ….) با هدف و موضوع مشخص در سایت تان منتشر شود و برای هر صفحه کلمات کلیدی متناسب با آن هدف و موضوع مشخص شود که به استراتژی کلی کسب و کار شما ارتباط خواهد داشت.

لازم به ذکر است که طول محتوای شما نباید کمتر ۳۰۰ کلمه باشد و اگر مدام از محتوای کوتاه استفاده کنید تحت مجازات گوگل قرار خواهید گرفت.

تگ هدینگ Header Tag

تگ H یکی از تگ های مهم سئو می باشد که برای تقسیم بندی سرفصل محتوا از آن استفاده خواهد شد. تگ H  از h1 شروع میشود تا h6 که مهم ترین آن تگ h1 می باشد.

لینک های داخلی Internal Link

 

لینک های داخلی (Internal Linking) : منو و لینک‌های ناوبری (navigation bars) باعث می‌شود که بتوانید مهم‌ترین بخش‌ها و  دسته‌های سایت خود را به کاربران و موتورهای جستجو معرفی کنید، بنابراین از سالم بودن و در دسترس بودن این لینک‌ها اطمینان حاصل کنید.همچنین هنگامی که در یک مقاله امکان ارتباط با بخش‌ها و دیگر مقالات مرتبط فراهم است حتما لینک داخلی (Internal Linking) را مدنظر داشته باشید.

ساختار آدرس ها (SEO-Friendly URL) : ساختار URL مهم است زیرا کمک می کند تا موتورهای جستجو درک بهتری از محتوا و آدرس صفحه داشته باشند. با قرار گرفتن کلمه کلیدی در URLL یک صفحه حتی کاربران هم نیز می‌توانند محتوای آن را حدس بزنند. بهتر است از حروف ربط مانند (با ، را ، or، in…) و اعداد و سمبل‌ها در ساختار آدرس اینترنتی استفاده نکنید.

حتما بخوانید  ذهن کارآفرین ؛ قسمت اول

انتخاب نام و توصیف تصاویر(Alt Tags) : تصاویر شما باید از طریق تگ Alt بهینه سازی و قابل توصیف بشوند. اگر عکس روی هاست مربوط  به خود سایت آپلود می شود نام آن نیز باید گویای محتوای تصویر باشد.

– مطمئن شوید که ساختار کدنویسی معتبر (valid) و معماری سایت استاندارد باشد

– مطمئن شوید که سایت شما برای نمایش در تلفن هوشمند و تبلت و دیگر دستگاه ها بهینه و واکنش‌گرا (Responsive) است.

– مطمئن شوید صفحات سایت شما با سرعت مناسبی بارگذاری می شود. سرعت سایت یکی از عوامل مهم در رتبه‌‌بندی و حتی موجب کم یا زیاد شدن نرخ خروج از سایت (Bounce rate) است.

 

مطالب زیر را حتما بخوانید

start campaign

کسب و کار هوشمند

مراحل ساخت کسب و کار اینترنتی با درآمد ماهانه میلیونی

بیشتر بدانید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دهید

دیدگاه‌های این نوشته

دیدگاهی برای این مقاله وجود ندارد.