۲ مرحله حیاتی بازاریابی اینترنتی که هر مدیر کسب و کار اینترنتی باید رعایت کند

2 مرحله حیاتی بازاریابی اینترنتی که هر مدیر کسب و کار اینترنتی باید رعایت کند

 این روزها کمپین‌های بازاریابی اینترنتی یکی از دلایل اصلی موفقیت برند هستند. بنابراین شناخت بیشتر مراحل حیاتی بازاریابی اینترنتی برای موفقیت هر کسب و کار اینترنتی واجب است.  در این مقاله قصد داریم ۲ مرحله حیاتی بازاریابی اینترنتی را بررسی کنیم.

ترافیک سایت

افزایش ترافیک اقدامی ضروری در موفقیت کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی شما در هر زمینه‌ای باشد، اولین چیزی که به آن نیاز دارید بازدید‌کننده است. بدون داشتن بازدیدکننده علاقه‌مندانی نخواهید داشت و در نتیجه فروشتان صفر خواهد بود! قبلا در مقاله روش های موثر افزایش بازدید در مورد چگونگی آن صحبت کردیم و حالا به طور خلاصه روش های افزایش بازدید :

  • سئو
  • ایمیل روزانه
  • حضور در شبکه های اجتماعی
  • تولید محتوای با ارزش
  • طراحی کاربردی سایت
  • واکنشگرا بودن سایت
  • تبادل لینک
  • استفاده از فروم ها و انجمن ها
  • تبلیغات اینترنتی

تبدیل بازدیدکننده به سرنخ و یا خریدار

زمانی که یک بازدیدکننده روی سایت شما عملی را که مد نظر شما است را انجام می‌دهد، این بازدیدکننده برای شما تبدیل شده است به آنچه می‌خواهید. این عمل مورد نظر شما می‌تواند ثبت‌نام در خبرنامه، ساخت حساب کاربری، فروش یک کالا یا خدمت، دانلود یکی از اپلیکیشن‌های شما یا هر چیز دیگری مثل این باشد. در بازاریابی اینترنتی بهترین روش تبدیل  این است که زمانی که  بازدیدکننده جدیدی وارد سایت شد،  کاری کنیم تا او ایمیل خودش (یا اطلاعات تماسی مثل شماره موبایل) را در سایت وارد کند. سپس با ارسال چندین ایمیل متوالی او را ترغیب کنیم تا از سایت ما خرید کند. درواقع عملیات تبدیل سایت با ایمیل مارکتینگ انجام می‌شود که یکی از کلیدی‌ترین کارها در بازاریابی اینترنتی است.

حتما بخوانید  5 تبلیغ فوق انگیزشی و دروغ که باید در مورد کسب و کار اینترنتی بدانید

بهینه سازی مرحله تبدیل بازدیدکننده به سرنخ و یا خریدار

۱- پیسنهاد انگیزشی و وسوسه کننده

برای تبدیل بهتر بازدید کننده باید پیشنهاد وسوسه کننده ای به او بدهید ، باید پیشنهاد شما مشکل او را حل کند و یا احساس کند که چیز بسیار با ارزشی بدست می آورد.

۲- فقط اطلاعات ضروری را درخواست کنید

مطمئن شوید که مشتریان شما می‌توانند اطلاعات درخواستی برای آگاهی رسانی در مورد بروزرسانی سیستم یا اشتراک‌گذاری تخفیف‌ها، هدایا، قرعه کشی و غیره را در اختیار شما قرار دهند. نام ، آدرس ایمیل و شماره تلفن از جمله اطلاعاتی هستند که یک مدیر کسب‌و‌کار در رابطه با مشتریان خود نیاز دارد. دقت کنید که اطلاعات اضافی درخواست نکنید چون باعث بی‌اعتمادی و عدم همراهی کاربر می‌شود..

۳- سرعت بارگذاری سایت

طبق بررسی انجام شده سرعت بارگذاری سایت می‌تواند در نرخ تبدیل شما تاثیر‌ گذار باشد. حتی یک تاخیر زمانی کوتاه در نمایش صفحه، یک کاهش ۷ درصدی را ممکن است به همراه داشته باشد.

 

 

 

مطالب زیر را حتما بخوانید

start campaign

کسب و کار هوشمند

مراحل ساخت کسب و کار اینترنتی با درآمد ماهانه میلیونی

بیشتر بدانید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دهید

دیدگاه‌های این نوشته

دیدگاهی برای این مقاله وجود ندارد.