تولید محتوای با ارزش ؛ بازاریابی فوق موثر و پولساز

تولید محتوای با ارزش ؛ بازاریابی فوق موثر و پولساز

پیتر کشمور در نوزده سالگی مثل خیلی از ما، سایت‌نویسی را شروع کرد البته با برنامه و پشتکار. به گفته‌ی خودش در ماه‌های اول نزدیک به بیست ساعت در روز، کار می‌کرد تا بتواند دو یا سه پست خوب بنویسد. همین مسئله باعث شد خیلی سریع توجه افراد علاقه‌مند به فناوری به سایت او جلب شود و نتیجه‌ی داشتن مخاطب بالا این است که شرکت‌ها حاضر می‌شدند به او پول بدهند در مورد محصولات آنها هم بنویسد. در سال دوهزار و نه او به عنوان پرنفوذترین کاربر در توییتر معرفی شد. او به سرعت به گروه میلیونرهای جوان پیوست و همچنان هم به کار خود ادامه می‌دهد.

چند نکته‌ی جالب در مورد پیتر کشمور بنیانگذار سایت mashable.com  وجود دارد:

  • کسب‌وکار موفقش را در خانه راه‌اندازی کرد.
  • کسب‌وکارش سایت نویسی است (که زمانی یک تفریح در نظر گرفته می‌شد نه حرفه)
  • و بیش از دوازده سال است که کسب و کار و وبسایتش در حال درامدزایی است.

این‌ها همه با پیش‌فرض‌هایی که بعضی از ما در مورد کسب و کار اینترنتی داریم در تضاد است نه؟

تولید محتوا و سایت نویسی یک روش فوق العاده برای توسعه و رشد کسب وکار اینترنتی می باشد. اگر این کار را درست انجام دهید ، می تواند تاثیر شگفت انگیزی بر کسب وکار شما داشته باشد. اما متاسفانه اکثر مدیران سایت ها و فروشگاه های اینترنتی توجه ای به اهمیت تولید محتوا ندارند و آن را اتلاف وقت می دانند. در صورتی که تولید محتوا یکی از با ارزش ترین فعالیت ها در کسب وکارهای اینترنتی می باشد. برای اهمیت این موضوع می توانید مطلب کانتنت فکتوری دیجیکالا را بخوانید که یکی از مهم ترین بخش های بزرگ ترین کسب وکار اینترنتی ایران است.

حتما بخوانید  اثر مرکب ؛ کتابی گه  درآمد و زندگی رویایی را به شما هدیه می دهد

نظم و انضباط

برنامه ریزی و زمان بندی ارسال مقالات و مطالب سایت ،  از اولین کارهایی که باید برای سایت و سایت تان باید انجام دهید. به طور مثال تعیین کنید که هر هفته ۳ مقاله در روزهای شنبه ، دوشنبه و چهارشنبه ، ساعت ۷ شب منتشر  خواهید کرد و مهم تر از همه اینکه  این روند را حفظ کنید تا بازدیدکنندگان با روند کاری سایت شما آشنا شوند.

نکته بسیار مهم در تولید محتوا به صورت مداوم این است بازدید کنندگان ترغیب شوند که مدام به سایت شما بازگردند.

متون را منظم و پاراگراف بندی کنید

امروزه با توجه به زندگی ماشینی و دیجیتالی و راحتی کار ، صبر انسانها بسیار کمتر از گذشته شده و دیگر کمتر کسی را می بینید که پای دستگاه خود بنشیند و یک مطلب طولانی را مطالعه کند . برای همین باید مطالب سایت خودتان را پاراگراف بندی کنید تا مطلب شما کم به نظر برسد تا بازدیدکننده با مشاهده مقاله شما عقب نشینی نکند.

مثلا اگر ۲۰ خط نوشته دارید آن را به ۴ پاراگراف ۵ خطی تقسیم کنید . با این کار محتوای شما هم زیباتر به نظر میرسد و هم بازدیدکننده میل بیشتری پیدا می کند تا مطلب شما را تا انتها مطالعه کند.

 دسته بندی مطالب

مطالب خود را دسته بندی کنید تا بازدیدکنندگان سریعا به موضوعات مورد علاقه خود دسترسی داشته باشند.

اجتماعی باشید

با اهمیت ترین ویژگی یک بازاریاب حرفه ای قدرت و توانایی او در برقراری ارتباط و ایجاد کانالی برای تداوم ارتباط است. حال با همین طرز فکر باید تولید محتوا کنید ، سعی کنید با بازدیدکنندگان و خوانندگان سایت خود ارتباط بر قرار کرده و با آنها تعامل کنید. از لحنی خشک و سازمانی برای تعامل با آنها استفاده نکنید.

حتما بخوانید  درس های مهم برای رهبری یک تیم در کسب و کار

این موضوع را هرگز فراموش نکنید که باید کاربران خود را تشویق کنید که زیر پست های شما نظر بگذارند. ساده ترین راه آن است که در انتهای هر پست ، از آن ها یک سوال بپرسید.و زمانی که کاربران شما نظر خود را زیر پست قرار دادند، حتماً باید در بخش نظرات به آن ها ملحق شوید و یک گفت و گو را آغاز کنید.

یکی دیگر از کارهایی که در اجتماعی بودن محتوا و سایت شما تاثیر زیادی خواهد داشت نام بردن از حساب های شبکه های اجتماعی خودتان است. آنها را به کاربران معرفی کنید و عوامل انگیزشی برای عضویت در آنها را برایشان توضیح دهید.

تولید محتوا با فرمت های محبوب

تولید محتوا به صورت نوشتاری خوب است ولی تولید محتوا به صورت صوت ، ویدیو و کتاب الکترونیکی عالی است. کاربران سایت هایی که از فرمت های مختلفی برای تولید محتوا استفاده می کنند را بیشتر از سایت هایی که فقط از یک فرمت (نوشتاری)  استفاده می کنند دوست دارند.

اگر سعی کنید بر اساس نوع محتوا ، موضوع و نحوه ارائه آن از فرمت های ویدیویی و یا صوتی استفاده کنید ، کاربران بیشتر را جذب خواهید کرد و محبوبیت سایت شما چندین برابر خواهد شد.

در محتوا از بدیهیات بپرهیزید

از مقدمه های خشک و رسمی در مطالب خود استفاده نکنید ، سعی کنید در مقدمه از یک مطلب انگیزشی و چرا باید تا پایان این مقاله را بخوانند استفاده کنید. به طور مثال ابتدا و مقدمه همین مقاله را مجدد بخوانید. بازدیدکنندگان می خواهند سریعا جواب سوالشان را بگیرند. می خواهند سریعا مشکل خود را حل کنند. اصل مطلب را بازگو کنید  و ببینید بازدیدکنندگان چه مشکلاتی دارند و به مشکلات آنها در محتوای خود پاسخ دهید و از توضیحات تشریفاتی بپرهیزید.

حتما بخوانید  ۲۰ نکته ی فوق سری مدیریت که شما را تبدیل به یک رهبر فوق العاده می کند

و در آخر

تبلیغات روز به روز هدفمندتر می شود و هدف گذاری های تبلیغاتی روز به روز دقیق تر! تا جایی که دیگر چیزی از تبلیغات باقی نمی‌ماند جز اطلاعات، چون تبلیغات ۱۰۰٪ هدفمند چیزی جز انتقال اطلاعات نیست.
دیو واینر

تولید محتوا با ارزش اگر به صورت مداوم و با نظم انجام گیرد می توانند بسیار سودآور باشند. سایت نویسی یک ابزار بسیار محبوب و رایگان می باشد که اگر به درستی آن را به کار بگیرید می توانید از آن درآمد بسیار بالایی را بدست آورید. هر صاحب کسب و کار اینترنتی  باید روش های  حرفه ای تولید محتوا را بیاموزد تا بتواند مشتریان زیادی را به کسب و کار خود تزریق کند.

 

 

مطالب زیر را حتما بخوانید

start campaign

کسب و کار هوشمند

مراحل ساخت کسب و کار اینترنتی با درآمد ماهانه میلیونی

بیشتر بدانید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دهید

دیدگاه‌های این نوشته

دیدگاهی برای این مقاله وجود ندارد.