چگونه میشود کسب و کار اینترنتی فوق موفق ساخت

چگونه میشود کسب و کار اینترنتی فوق موفق ساخت

پایان سال نزدیک است و هر کدام از ما به دنبال کارهایی که در سال گذشته انجام نداده ایم  و قصد داریم در سال جدید شاخ غول را بشکنیم و آنها را به سرانجام برسانیم. لیستی از اهداف مان تهیه می کنیم و معمولا در راس همه اهداف مان ورزش کردن و رسیدن به وزن و هیکل ایده آل است و با خود می گوییم امسال دیگر ……

سال به سال میگذرد و ما بدون داشتن هیچ برنامه مناسبی می خواهیم همه اهداف لیست مان را فتح کنیم. هر چند یکی دو ماه اول با هیجان و شوق زیاد به سمت برداشتن این مهم قدم بر می داریم ولی تلاش های مان ناپایدارند و خسته و دلسرد می شویم ، حسابی از خودمان بدمان می آید و اهداف مان برای سال جدید دوباره از بین میرود.

دقیقا همین داستان برای بسیاری از کارآفریان اینترنتی اتفاق می افتد ، آنها بدون برنامه و عجولانه و به تصور پولدار شدن یک شبه  وارد بازار کار اینترنتی می شوند ، بدون اینکه در نظر بگیرند هر کاری قاعده و برنامه خودش را دارد. شما برای داشتن یک کسب و کار اینترنتی موفق علاوه بر یک نقشه راه نیاز دارید شوق و علاقه تان را با برنامه ریزی و نظم هدایت کنید و گرنه با اولین نشانه‌های مشکلات دست از همه چیز می‌کشید. بسیاری از کارآفرینان اینترنتی بعد از این‌که اولین محصول شان با عدم تقاضای بازار مواجه شد دست از کار میکشند.

ایده این مقاله همین است ، من می خواهم شما را در مسیر درست هدایت کنم و از بسیاری از اتفاق هایی که برای تان در طی مسیر می افتد آگاه کنم تا شما با استراتژی مشخصی مسیر را ادامه دهید و بتوانید کسب و کار اینترنتی را به ساحل آرامش برسانید

‌‌‌‌‌‌‌‌عاشق ایده‌ی تان نشوید

یکی از پرهزینه ترین اشتباهات که متاسفانه اکثر کارآفرینان اینترنتی تازه وراد انجام میدهند این است که اصلا توجه نمی کنند که واقعا بازار از آنها چه چیزی می خواهد و بدون در نظر گرفتن نیازهای کاربران شروع به تولید محصول و خدمتی می کنند که عاشق آن شده اند و فکر می کنند چون خودشان آن را دوست دارند مردم هم برای آن سر و پا میشکنند.

آنها محصول وخدمت را میسازند و توقع دارند کسی یا کسانی خیلی زود آن را خریداری کنند . بگذارید خیالتان را راحت کنم این اتفاق اگر هم بیفتند به ندرت انجام میشود شما به عنوان یک کارآفرین اینترنتی و صاحب یک کسب و کار هوشمند باید  بیبینید مردم به چه چیزی علاقه دارند و همچنین بر اساس اطلاعات و آنالیز داده ها شروع کنید.

کارآفرینان  مدام این اشتباه را تکرار میکنند. آن‌ها برای ایده‌های جدیدشان کلی وقت و انرژی می‌گذارند و روی ساخت آن تمرکز می‌کنند. وقتی که تلاش‌شان نتیجه نمی‌دهد، بجای این‌که به خواست بازار توجه کنند، دوباره سراغ ایده‌های جدید و امتحان نشده خودشان  می‌روند.

حتما بخوانید  می‌خواهم قبل از ۳۰ سالگی، پول‌دار شوم

چگونه بفهمیم بازار محصول مان را دوست دارد؟

بسیاری در جلسات مشاوره با من در مورد نبود رقیب برای ایده مد نظرشان صحبت میکنند از این بابت بسیار خرسند هستند. صرفا  کار کردن در حوزه ایی که رقیبی برای آن وجود ندارد  موفقیت آمیز دانست بلکه برعکس و نبود رقیب در حوزه مد نظرتان نشانه هایی برای نبود بازار مناسب برای آن است. اگر در بازار تقاضایی برای ایده‌ی شما نبود، بی‌خیال‌ا‌ش بشوید.

برای انتخاب ایده و شروع کارتان در بازار شروع به تحقیق کردن کنید بیبینید چه تعداد رقیب در آن حوزه دارید. رقبا را تحلیل کنید و وجه تمایز خود نسبت به رقبا را یادداشت کنید و از این طریق بهترین ایده ای که می توانید را انتخاب کنید. اگر بازار نسبت به موضوع مورد علاقه‌تان تمایل نشان داد، می‌توانید روی ساختن کسب و کار و محصول تان  در همان حوزه تمرکز کنید.

پس اگر می‌خواهید شما و کسب و کارتان از این اشتباه در امان باشید؟ پس به خواسته‌های بازار توجه کنید. در این صورت مطمئن باشید که جای‌تان امن است.

از قدم های کوچک شروع کنید

بسیاری از کارآفرینان اینترنتی دچار این اشتباه می شوند ، آنها می خواهند سودهای کلان داشته باشند و به همین دلیل زمان زیادی را صرف ساخت  و توسعه محصولات شان می کنند و با قیمت بالا به بازار عرضه میکنند. اما بگذارید خیالتان را راحت کنم این کار تا زمانی که شما برندتان را نساخته اید و مردم از محصولات شما استفاده نکرده اند به طور کلی اشتباه است و محصول یا سرویس آماده شده شما شکست خواهد خورد.

چرا اشتباه است؟

۱- تولید محصول و سرویس جدید ریسک است

روش من همیشه ساخت محصول یا ارائه سرویس کم هزینه و آسان است ، تنها راهی که می توانید بفهمید آیا محصول  شما موفق خواهد بود یا نه ، امتحان کردن‌اش در بازار است. این بسیار مهم است که بفهمید مشتریان علاقه و شوقی برای ایده و محصولات تان دارند یا نه ، اگر بتوانید قبل از اینکه پول زیادی خرج کنید محصول تان را بازاریابی کنید و ا تقاضای بازار مطمئن شوید راحت تر و با اعتماد بیشتر شروع به بهتر کردن محصول تان خواهید کرد.

۲- مردم به محصولات ارزان تر شما راحت تر اعتماد میکنند

مردم به محصول ارزان شما راحتر اعتماد میکنند چون میدانند اگر محصول شما ایده آل آنها نبود پول زیادی را از دست نداده اند ، شما از این روش استفاده کنید محصولات و خدمات اولیه شما با قیمت های مناسب به کاربران ارائه کنید ، آنها از آنها استفاده میکنند و برای خرید های بعدی به شما راحت تر اعتماد میکنند.

این بسیار جالب است بدانید که بسیاری از موفق ترین صاحبین کسب و کارهای اینترنتی محصولات ابتدایی خود را به صورت رایگان ارائه می کنند و یا ۶۰ تا ۷۰ در صد استفاده از محصولات شان را به صورت رایگان عرضه میکنند و برای دریافت گزینه های بهتر و بیشتر از کاربر پول دریافت میکنند.

حتما بخوانید  ۲۰ نکته ی فوق سری مدیریت که شما را تبدیل به یک رهبر فوق العاده می کند

از مسیر اصلی منحرف نشوید

بسیار جای تعجب دارد ، شما به عنوان یک کارآفرین اینترنتی و البته مدرن از صاحبین کسب و کارهای سنتی یا فیزیکی مشاوره میگیرید و باعث منحرف شدن خود از مسیر اصلی تان هستید. اولین شرط موفقیت و پول درآوردن به عنوان صاحب یک کسب و کار اینترنتی این است که به مسیر خودتان بچسبید و به نصیحت‌های هرکس که موفقیتی در کسب و کار اینترنتی نداشته گوش ندهید.

به طور کل بیبیند مسیر راه به شما چی میگوید ، به طور کل ، دوستان‌تان ، خانواده‌تان و هم دوره‌ای‌های‌تان فکر می‌کنند که در این حرفه یک کارشناس‌اند. اغلب حتی بزرگوارانه به شما ایده‌هایی نو پیشنهاد می‌دهند و ضمانت می‌کنند که این یک فکر بکر پول‌ساز است. و یا حتی برعکس آن هم است و شما میگویند چه کسی از این راه پول درآورده که تو میخوای این کار را بکنی و زمانت را صرف این کارها نکن ، اینها بی فایده است.

یکی از تله های دیگر که شاید توسط دیگران برای شما ایجاد خواهد شد ، تشویق و حمایت های بیش از حد است ، این بسیار مهم است که شما از تشویق  دیگران انگیزه دریافت کنید و ادامه مسیر را با قدرت بیشتری حرکت کنید ، اما نباید باعث این شود که شما موقعیت تان را فراموش کنید و درک نادرستی از ادامه راه داشته باشید. از مشوق های خود فقط به عنوان بازخورد شبیه به مشتری استفاده کنید و بر اساس واقعیات حرکت کنید، نه بر طبق نظرات و ذهنیات دیگران.

ایده پردازی کافیست شروع به تقلید کنید

تقلید از رقبا یکی از واجبات این حرفه است. وقتی اپل اولین آیپاد را در سال ۲۰۰۱ معرفی کرد، MP3 پلیرها خیلی چیز جدیدی نبودند. اولین موج MP3 پلیرها سه سال قبل از آیپاد به بازار آمده بود. اما آیپاد بخاطر مفرح بودن و ظاهر جذاب و چشمگیرش تبدیل به یک موفقیت بزرگ شد.

آیفون اولین گوشی هوشمند نبود. اما اپل نیاز به نوآوری بیش‌تر را درک کرد و همان‌کاری را با گوشی‌های هوشمند انجام داد که با MP33 پلیرها کرده بود؛ آن‌ها را یک مرحله ارتقا داد. اپل با تمرکز بر مشتری و طراحی زیبا، بازی را عوض کرد و آیفون و آیپاد را تبدیل به موفقیتی تاثیرگذار و تا به امروز ماندگار کرد.

شهرت فیس‌بوک برای کاربردی بودن، بهتر کردن فضای اجتماعی ‌در مقایسه با هم  گروه‌هایش و سازگار بودن با پلتفرم‌‌اش است. فیس بوک امکاناتی نظیر ایمیل، مسیج هم‌زمان و خواندن سایت‌های خبری، چت تصویری و اپلیکیشن‌ها را یک‌جا باهم فراهم آورده است. شما می‌توانید هرکدام از این‌ها را جداگانه در جای دیگر داشته باشید، اما استفاده‌ی آن‌ها در فیس‌بوک مفرح‌تر یا آسان‌تر است.

فلسفه‌ی «چیزی پیدا کن که کارآمد باشد و زندگی را آسان‌تر کند» از ابتدای زندگی بشر وجود داشته است. خدا را شکر؛ چون اگر این‌طور نبود، احتمالا هنوز مجبور بودیم برای این طرف و آن طرف رفتن از شاخه‌ای به شاخه‌ی دیگر تاب بخوریم.

حتما بخوانید  ۵ دستورالعمل کاملا کاربردی برای داشتن ذهنی نابغه و بارور

از کسب و کار اینترنتی موفق یاد بگیرید

هر چه قدر در مورد دنبال کردن و تحلیل کسب و کارهای موفق اینترنتی بگویم کم گفته ام ، بسیاری از کارآفرینان اینترنتی کم تجربه زمان زیادی را صرف منحصر به فرد بودن می کنند ، در حالی‌که آن‌چه به دنبال‌اش هستند درست پیش روی آن‌هاست.

نه اشتباه فکر کردید ، منظورم اصلا این نیست که ویژگی های کسب و کار های موفق را کپی کنید. اما شما در اولین قدم می توانید با بررسی و داده کاوی کسب و کارهای موفق به ایده ها و ویژگی هایی برای خودتان برسید و یا حتی به فکر کامل کردن آن باشید و در کسب و کارتان استفاده کنید. زمانی که به ویژگی در کسب و کارهای موفق میرسید که ازآن خوشتان می آید به این فکر کنید که چگونه میتوانید آن را برای کسب و کار خودتان بهتر کنید و آن را ارتقا دهید ، چیزهایی شبیه به ظاهر جدید ، گرافیک بهتر ، بازاریابی بهتر و یا اینکه چطور می‌خواهید به کاربران ارزش بیش‌تری بدهید؟

کسب و کارهای زیادی را مورد بررسی قرار دهید و بارها وبارها این کار را انجام دهید. زمانی که می خواهید ویژگی جدیدی را به محصول تان اضافه کنید این روند را تکرار کنید. مطمئن باشید بازار خودش به شما می گوید چه چیزی نیاز دارد.


زمان بندی مهم است

وقتی نوبت به انتخاب ایده‌ی محصولی که می خواهید در اینترنت عرضه کنید می‌رسد، یکی از موارد بسیار مهم ، زمان‌بندی خواهد بود. چرا که اگر در لحظه‌ای خاص محصول  شما به نظر تاثیرگذار نرسد، بازار هم آن را نمی‌پذیرد.

همان طور که می توانید با تجزیه و تحلیل از بازار جلوتر باشید ، می توانید از آن هم عقب بمانید. گاهی زمان دست به کار شدن است ، اگر متوجه شدید چیزی به نظرتان موفق خواهد بود، سریعا اقدام کنید و شروع به ساخت و بازاریابی آن کنید. در دنیای اینترنت رقبای سر سخت و باهوشی خواهید داشت و ایده های شما برای مدت زمان محدودی برای شما خوش شانس خواهند بود ، پس آنها را از دست ندهید و ایده های را در زمانی که بازارش داغ است عرضه کنید.

در پایان

همان طور که شما در این مقاله خواندید ، پشت هر کسب و کار اینترنتی موفق پر از متدها و تصمیم گیری های حیاتی است. این یک فرآیند است و نیاز به قدم های هوشمندانه دارد ، یاید مهارت های خود در راه اندازی و توسعه کسب و کاراینترنتی را بالا ببرید. دوره کسب و کار هوشمند گام به گام راه اندازی کسب و کار موفق و پولساز با شما خواهد بود.

 

مطالب زیر را حتما بخوانید

start campaign

کسب و کار هوشمند

مراحل ساخت کسب و کار اینترنتی با درآمد ماهانه میلیونی

بیشتر بدانید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دهید

دیدگاه‌های این نوشته

دیدگاهی برای این مقاله وجود ندارد.