۹ روش ویژه که شما را به یک مدیر فوق العاده تبدیل میکند و برای پیشرفت به آنها نیاز خواهید داشت

9 روش ویژه که شما را به یک مدیر فوق العاده تبدیل میکند و برای پیشرفت به آنها نیاز خواهید داشت

به بعضی از این ۹ روش توجهی نمی شود اما زمانی که حرف از یک مدیریت بزرگ در میان باشد تمام این روشها تاثیر گذار می شوند.

بسیاری از افراد مدیر های خوبی هستند اما فقط تعدادی از آنها مدیر های خیلی خوبی می شوند و مدیر هایی که فوق العاده هستند انگشت شمارند. آنها فوق العاده هستند نه به خاطر چیزی که انجام می دهند و شما می بینید بلکه به خاطر چیزی که انجام می دهند و شما نمی بینید.

اگر شما یک مدیر فوق العاده هستید کاری میکنید که آنچه کارمندان شما می بینند با آنچه که درک میکنند بسیار متفاوت باشد.

۱- به عقب برمیگردید تا علت را پیدا کنید

گاهی یک کارمند اشتباهی میکند یا کار خطایی انجام می دهد. گاهی اوقات یک کارمند بدون اجازه شما یا بی دلیل، یک پروژه یا نقشی را به عهده می گیرد؛ و گاهی هم یک کارمند با حیله به موقعیتی دست می یابد، بازی های سیاسی انجام می دهد یا به خاطر کارهای شخصی اهداف شرکت را نادیده می گیرد.

زمانی که چنین اتفاقی می افتد اولین تصور این است که او به حرف های شما گوش نمی دهد و یا برایش اهمیتی ندارد. اما تقریبا همیشه دلایل جدی تری وجود دارد: ممکن است این فرد احساس سرخوردگی داشته باشد، احساس کند کنترلی روی اوضاع ندارد، کنار گذاشته شده است و ناامید شود؛ شایدم فقط تلاش می کند تا در کار خود به یک درک منطقی برسد تا بتواند حقوق بگیرد اما هرگز به پست و مقامی نمی رسد.

مدیر های کارآمد، عمل می کنند. یک مدیر فوق العاده به دنبال مسائل زیربنایی است که دست یافتن به آنها به تغییرات بزرگتر و در نتیجه بهتر شدن می انجامد.

۲- می بخشید و مهتر از آن  فراموش می کنید

زمانی که یک کارمند اشتباهی مرتکب میشود – خصوصا اگر اشتباه بزرگی باشد – راه ساده این است که همیشه آن کارمند را از زاویه آن اشتباه نگاه کنید.

کارمند خاطی با خود میگوید: “من میدانم که مرتکب این اشتباه شده ام.”

پس بدانید که یک اشتباه یا یک نقطه ضعف، جزئی از کل وجود یک فرد است.

حتما بخوانید  ۱۰ نشانه که نشان میدهد شغل شما لیاقت شما را ندارد

مدیر های فوق العاده قادرند با آرامش فکر کنند، یک اشتباه را نادیده بگیرند و به کل وجود کارمند فکر کنند.

اگر شما هم یک مدیر فوق العاده هستید پس میتوانید آن اشتباه را فراموش کنید زیرا میدانید که نگاه کردن به هر کارمندی با عینک بدبینی، روی نحوه رفتار شما با آن کارمند برای همیشه اثر بد می گذارد. (ضمنا آن کارمند این نکته را درک میکند و ممکن است حتی به شما بگوید).

بخشیدن زیباست و فراموش کردن زیبا تر.

۳- اهمیتی که برای اهداف کارمند خود قائلید به همان اندازه است که برای اهداف سازمان قائل هستید

مدیر های خوب از کارمندان خود الهام می گیرند تا شرکت را به اهدافش برسانند.

بهترین مدیر ها افرادی هستند که به کارمندان خود این احساس را القا میکنند که آنچه آنها انجام میدهند به همان اندازه که برای شرکت سوددهی دارد به خودشان نیز سود می رساند. با این اوصاف شما برای چه کسی سخت تر کار میکنید؛ شرکت یا خودتان؟

کارمندانی که احساس میکنند هدفی که دنبال میکنند شخصی است هنگامی که فرصتی برای پیشرفت، درخشیدن و به کار گرفتن بازوهای خود در جهت تجارت پیدا میکنند تقریبا همیشه بیشتر از کارمندانی کار میکنند که احساسشان این است که هدف دنبال شده شرکتی است؛ درضمن چنین کارمندانی با لذت خیلی بیشتری کار می کنند.

اگر شما یک مدیر فوق العاده هستید به اندازه کافی با کارمندان خود آشنا هستید و به جای اینکه فقط از متخصصان کمک بگیرید از توانایی های تمام افراد استفاده میکنید.

 

۴- حمایت میکنید بدون اینکه به دنبال اعتبار باشید

زمانی که یک مشتری عصبانی میشود یا یک تامین کننده احساس میکند پول کمی دریافت کرده و یا زمانی که یک همکار ناامید میشود در تمام این حالات یک مدیر خوب از کارمندان خود حمایت می کند. چنین مدیری میداند که اگر خلاف آن عمل کند اعتبار و قدرت خود را تضعیف کرده است.

اکثر مدیر ها پس از چنین اتفاقی به کارمند خود میگویند: “گوش کن، ما با هم رفیقیم اما …”

اگر شما یک مدیر فوق العاده هستید پس از چنین اتفاقی هیچی نمی گویید و احساستان این است که حمایت کردن از کارمندانتان حتی اگر باعث ایجاد یک نگرش منفی نسبت به شما شود کار درستی بوده و بنابراین عادی است. اگرچه همه ما میدانیم که عادی نیست.

حتما بخوانید  10 کار ساده که به افزایش فروش وب سایت تان کمک می کند

۵- اکثر تصمیمات عمومی را خودتان  نمیگیرید

زمانی که نیاز است تصمیمی گرفته شود، در اکثر موارد بهترین شخص برای تصمیم گیری مدیر نیست. بهترین شخص برای تصمیم گیری در بیشتر موقعیت ها همان شخصی است که به آن موضوع از همه نزدیک تر است.

قاطعیت از ویژگیهای یک مدیر خوب است. مدیر های فوق العاده در تصمیم گیری قاطع هستند اما اغلب به شکلی متفاوت: یعنی اینکه خود را شخص مناسب برای تصمیم گیری نمیدانند و فقط تصمیم میگیرند که شخص مناسب برای این تصمیم گیری کیست.

شما این کار را انجام میدهید نه به خاطر اینکه از تصمیم گیری های خاص فرار کنید بلکه به این دلیل که میدانید تصمیم های خاص را نباید بگیرید.

۶- کنترل کردن را یک امتیاز برای خود نمیدانید

بسیاری از مردم دوست دارند مدیر باشند تا بتوانند اوضاع را کنترل کنند. اما به عنوان یک مدیر فوق العاده شما به کنترل کردن اوضاع اهمیتی نمی دهید. بنابراین کارمندان شما به عنوان یک شخص کنترل کننده به شما نگاه نمیکنند و این خیلی خوب است زیرا آنها بیشتر به عنوان یک شخص کمک کننده به شما نگاه میکنند.

۷- به کارمندان خود اجازه میدهید که خودشان درس بگیرند

برای یک مدیر کار آسانی است که به کارمندان خود بیش از اندازه فشار بیاورد و کلاس آموزشی برپاکند تا آنها یاد بگیرند.

اما کار سخت این است که به افراد اجازه دهد خودشان درس بگیرند و به این شکل درسهایی که ما خودمان میگیریم برای همیشه در خاطرمان می مانند.

مدیر های فوق العاده نه سرزنش میکنند و نه چیزی را دیکته میکنند. آنها با کارمند خود همکاری میکنند تا اشتباهات را تصحیح کنند و به جای تنبیه، در جهت یافتن یک راه بهتر کمک می کنند.

از همه اینها گذشته نیازی به سرزنش و یا توبیخ کردن کارمندان نمونه نیست. آنها خودشان میدانند که چه اشتباهی مرتبک شده اند. پس گاهی سکوت بهترین راه است تا مطمئن شوید که اشتباه مرتکب شده را به آنها گوشزد کرده اید.

حتما بخوانید  تولید محتوای با ارزش ؛ بازاریابی فوق موثر و پولساز

۸- به کارمندان خود اجازه میدهید ایده های خود را ابراز کنند

سالها قبل من در یک شرکت تولیدی کار میکردم و مدیرم از من خواست تا بخش کنترل روی تولیدات را بهبود ببخشم. این کار اگرچه بدنی بود اما همین دو روز باعث شد که من در موقعیتی قرار بگیرم تا درباره نحوه کنترل تولید گیاهان چیزهای زیادی ببینم و بشنوم و یادبگیرم.

از نظر  من این کار جالب بود و بعدها از مدیرم خواستم اگر امکان دارد به عنوان متصدی تولید آموزش ببینم. در آن دو روز یک علاقه طولانی مدت به تولید در من جرقه زد.

بعدها او اعتراف کرد که انگیزه بزرگتری داشته است. او گفت: “من میدانستم که تو با چشمانی کاملا باز پا به قسمت تولید میگذاری اما زمانی که در مورد آنجا نظر دادی میدانستم که شیفته آن قسمت شده ای.”

اگر شما یک مدیر فوق العاده هستید نیروهای بالقوه کارمندان خود را می بینید و راهی پیدا می کنید تا به آنها اجازه دهید ایده های خود را ابراز کنند. چه بسا نتیجه این امر همان چیزی باشد که سالها انتظارش را کشیده اید.

۹- همیشه بااین احساس به خانه میروید که من میتوانستم کمی بهتر عمل کنم

مدیریت شبیه غذایی است که ناسالم است و مدیر ها نگران همین هستند.

این دلیلی است که بهترین مدیران هر روز به خانه می روند درحالی که احساس میکنند میتوانستند بهتر، سریعتر و هوشمندانه تر عمل کنند. آنها آرزو میکنند: “ای کاش کارمندانم را بیشتر درک میکردم و نسبت به آنها همدردی بیشتری نشان می دادم.”

و از همه مهمتر مدیر ها با این حس با خانه میروند که من میتوانستم کاری کنم که کارمندانم بیشتر به من اطمینان کنند.

پس شما به عنوان یک مدیر فوق العاده زمانی که هر روز وارد محل کار خود میشوید با سکوت متعهد میشود که کارتان را بهتر از دیروز انجام خواهید داد و این همان چیزی است که بسیاری از مردم آن را نمی بینند.

چرا؟ چون شما یک مدیر فوق العاده هستید.

 

 

 

 

مطالب زیر را حتما بخوانید

start campaign

کسب و کار هوشمند

مراحل ساخت کسب و کار اینترنتی با درآمد ماهانه میلیونی

بیشتر بدانید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دهید

دیدگاه‌های این نوشته

دیدگاهی برای این مقاله وجود ندارد.