۹ تکنیک طلایی در راه‌اندازی و مدیریت کسب و کار اینترنتی 

خبر بد: “هر روزه هزاران نفر به کسب و کارهای اینترنتی می‌پیوندند.” با این حال فقط درصد اندکی از این مشاغل به موفقیت می‌رسند.

خبر خوب : چندین تکنیک پایه‌ای در به ثمر نشستن یک کسب و کار آنلاین، وجود دارد.” این تکنیک ها در طول زمان تغییر نمی‌کنند.

۹ تا از این تکنیک ، چنان مهم‌اند که هر کسب و کار اینترنتی موفقی باید آنها را رعاییت کند. اگر این تکنیک را عملی نکنید، از بازی خارج خواهید شد. پس حتماً به خواندن ادامه دهید تا اساس کار را درست پیاده کنید.

۹ تکنیک الزامی برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی

۱- سعی کنید طراحی وب‌سایت‌تان ساده و سازمان‌یافته باشد

همه می‌خواهند وب‌سایت‌شان رنگ و لعاب داشته باشد، چون به نظرشان باحال است. به آن، انیمیشن‌های فلش، صوت پس زمینه و کارهای گرافیکی سنگین در حال بارگذاری صفحات می‌افزایند. این کار، اشتباه محض است. مخصوصاً برای وب‌سایت‌های تجاری! طراحی شما باید به‌گونه‌ای سازمان یابد که بازدید کنندگان، به راحتی آن چیزی را که می‌خواهند، در یک نگاه پیدا کنند. صدای بلند پس‌زمینه، برای بسیاری از خریداران اینترنتی، آزار دهنده است. مخصوصاً وقتی سر کار، در اینترنت گشت و گذار می‌کنند. همچنین باید مطمئن شوید که متن خوانا باشد. متن تیره روی یک زمینه‌ی روشن، بسیار عالی است.

Apple.com یک مثال ایده‌آل از یک طراحی فوق‌العاده است. apple.com چندین طراح نخبه در سطح جهانی دارد که این وب‌سایت را ایجاد کرده‌اند. هم‌چنین سعی کنید از نحوه‌ی طراحی وب‌سایت‌های شرکت‌های بزرگ، ایده بگیرید.

۲- بدون معطلی به بازدیدکنندگان پاسخ دهید

وقتی یک بازدید کننده یا به عبارتی یک مشتری بالقوه، به شما ایمیلی ارسال می‌کند یا یک فرم اطلاعات را پر می‌کند، شما ملزم هستید تا در اولین فرصت پاسخ‌گو باشید. مردم همیشه در ذهن‌شان می‌ماند که چه مدت زمانی طول می‌کشد تا شما پاسخ سوالات و درخواست‌های‌شان را بدهید. پس حتی اگر در تعطیلات هم باشید، یا باید کارمندی داشته باشید که پاسخ‌گوی ایمیل‌ها باشد یا لپتاپی داشته باشید که خودتان ایمیل‌ها را جواب دهید.

حتما بخوانید  چرا فرار از زندگی راحت قدرتمندترین روش برای موفقیت است

اگر با مشتری‌ها در زمان مناسب تعامل برقرار نکنید، آن‌ها را از دست می‌دهید. پس خیلی سریع به خودتان بجنبید تا برنده‌ی بازی باشید.

۳- مشتریان خود را متعهد کنید

اگر بتوانید بازدیدکنندگان خود را به مشارکت کنندگانی فعال مبدل کنید، مطمئناً هم اعتماد و هم فروش را بالا می‌برید. ساده‌ترین راه برای انجام آن، اضافه کردن پست یا بلاگی است که بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی نظرشان را اعلام کنند. در خبرنامه‌هایی که ارسال می‌کنید، پست‌های تازه خود را تبلیغ کنید و از مشترکین بخواهید، در مورد آنها نظر دهند. اما برای وب‌سایت‌های بزرگ‌تر، بهتر است یک تابلوی نظرات قرار دهید تا هر کسی بتواند عنوان خودش را ایجاد کند. چندین ابزارک شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک، توییتر، پینترست یا لینکدین را در صفحه‌های وب‌سایت‌تان قرار دهید تا بتوانید با مشتریان خود تبادل نظر کنید و پاسخ‌هایی با کیفیت و محتوا برای‌شان به اشتراک بگذارید. هم‌چنین یک صفحه‌ی طرفداران در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید و با  ابزارک خوشم آمدیا نشان پینترست، لینکش را روی صفحه‌ی وب‌سایت‌تان بگذارید. با این کار بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق صفحه‌های اجتماعی مورد علاقه‌ی خود، خبرهای داغ و تازه‌ی شما را دنبال کنند.

گری واینرچوک از جمله افرادی است که در زمینه‌ی رشد تجارت از طریق شبکه‌های اجتماعی کار کرده و برای‌تان توصیه‌هایی دارد. او در این زمینه فوق‌العاده است و اصطلاحاً همه باید شاگردیَش را بکنند (در اینترنت سرچ کنید Gary Vaynerchuk).

۴- کاری کنید که بازدید کنندگان، دلیلی برای برگشتن به وب‌سایت‌تان داشته باشند

مطمئناً بازدیدکنندگان همیشگی، در یک تجارت آنلاین، باعث افزایش فروش می‌شوند. پس باید به آن‌ها دلیلی بدهید که همیشه از وبسایت شما دیدن کنند. برای مثال، هر ماه، به آن‌ها اطلاع‌رسانی کنید که فروش فوق‌العاده‌ی یک روزه دارید. یا مثلاً قرار است ادامه‌ی یک بحث قبلی را در وبسایت بگذارید. عنوان موضوع باید چیزی باشد که به دانستنش اشتیاق داشته باشند.

حتما بخوانید  10 تجربه ارزشمند در مورد مدیریت و رهبری استارتاپ که حتما باید بدانید

پس اضافه کردن محتوای جدید طبق روال همیشگی، راه خوبی برای افزایش بازدیدهای تکراری است.

۵- هرگز روی فروش یک محصول پافشاری نکنید

هیچکس دوست ندارد با یک فروشنده‌ی سمج سروکله بزند! تجارت‌های آنلاین هم همین‌طور هستند. مردم نمی‌خواهند برای خرید یک محصول خیلی تحت فشار قرار بگیرند. به جای آن میتوانید روی کیفیت محصول و خدمات‌دهی آن مانور دهید، اما هرگز سعی نکنید به کسی جنسی بچاپانید که شاید دوست نداشته باشند! پس از به کار بردن زبان اسپم‌گونه، اجتناب کنید. چون باعث می‌شود که یک پله به عقب برگردید!

۶- سایت خود را بیش از حد بهینه نکنید

احتمالاً نام بهینه‌سازی موتور جستجو یا SEO را شنیده‌اید. مردم طراحی صفحه‌های اینترنتی را، به قصد افزایش رتبه‌ی بیش‌تر در موتورهای جستجو، مخصوصاً گوگل، انجام می‌دهند. برخی‌ها شورش را در میآورند و تمام همّ و غم‌شان بهینه‌سازی سایت می‌شود. نتیجه‌ی کارشان این می‌شود که موتورهای جستجو آن‌ها را از لیست جستجو حذف می‌کنند. چون به آن‌ها به دید اسپم و ربات نگاه می‌کنند. نکته‌ی دیگر اینست که بهینه‌سازی بیش از حد، برای انسان قابل هضم و خوانا نیست. پس منطقی است که محبوبیت خود را از دست می‌دهند.

۷- وبسایت خود را در معرض همسایههای بد قرار ندهید

گوگل و دیگر موتورهای جستجو از مدتها پیش، از روی لینک‌های موجود در یک سایت، به عنوان یک فاکتور مهم در چگونگی رتبه‌دهی به سایت‌ها و نتایج حاصل از جستجو استفاده می‌کنند. صاحبین مشاغل هم از این موضوع به عنوان برگ برنده‌ی خود، استفاده می‌کنند و تا جایی که می‌شود در سایت‌شان لینک اضافه می‌کنند. حتی برخی‌ها از بابت قرار دادن لینک در وب‌سایت‌شان هزینه‌ای هم دریافت می‌کنند. با این‌حال در بیش‌تر موارد، لینک‌های پولی، سایت‌هایی هستند که از نظر موتورهای جستجو به‌نام همسایه‌های بد شناخته می‌شوند. به‌عبارت دیگر، وب‌سایت‌های اسپم‌گونه فقط به ضرر شما هستند تا به نفع‌تان.

حتما بخوانید  نقشه پیروزی در کارآفرینی چیزی جز استقامت نیست

۸- یک لیست ارسال ایمیل با کیفیت ایجاد کنید

از بازدیدکنندگان خود بخواهید به‌محض ورود به وب‌سایت تجاری شما، پرسش‌نامه‌ی مربوط به ارسال خبرنامه را پر کنند. یک دوره‌ی مجازی رایگان یا گزارشی از پست‌های تازه در اختیارشان بگذارید تا همیشه با شما بمانند. به‌بازدیدکنندگان و زمان‌شان احترام بگذارید. پس خبرنامه‌ها را منظم بفرستید نه هر از گاهی! همچنین مطمئن شوید در خبرنامه‌های خود، محتوای با کیفیت و ارزشمند قرار می‌دهید.

۹- به خاطر داشته باشید که مشتریان شما افرادی واقعی هستند نه مجازی

بسیاری از مردم فراموش می‌کنند که مشتریانی واقعی دارند و خودشان را جای مشتری نمی‌گذارند. همیشه باید خدمات‌دهی به مشتری‌ها در دسترس و فوری باشد. به‌همین دلیل همیشه باید به مشتری‌ها و خواسته‌های‌شان رسیدگی کرد. اگر نمی‌توانید از پس خواسته‌های مشتری بربیایید، به آن‌ها بفهمانید که همه‌ی شهر را زیر پا گذاشته‌اید و حتی به همه‌ی آشنایانتان رو زده‌اید تا خواسته‌های‌شان را برآورده کنید، اما موفق نشدید. حتی اگر نتوانسته‌اید در آن زمان خواسته‌های‌شان را برآورده کنید، آنها به‌خاطر خواهند سپرد که شما به خاطرشان، به‌همه جا سرک کشیدید، با دوستان‌تان بحث کرده‌اید و از طریق محیط‌های اجتماعی کمک خواستید (که نکته‌ی بسیار مثبتی است). پس می‌توانید شب‌ها خواب راحتی داشته باشید چون هر کاری که از دست‌تان برمی‌آمد را برای راضی نگه داشتن مشتری خود انجام داده‌اید.

این‌ها، مختصر نکاتی در ایجاد یک حاشیه‌ی امن در ایجاد روحیه‌ی خرید حداکثری از صنعت آنلاین شما هستند. با گذشت زمان و به کارگیری همین نکات کوتاه می‌توان تنها از طریق یک کیبورد و تبادل نظر متنی با مشتریان معامله کرد و روی آن‌ها به‌عنوان مشتریانی دائمی و کاربرانی با بیشترین میزان تبدیل شدن به مشتری حساب کرد.

 

نظرات خود را در بخش ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.

 

[/restrict]

 

مطالب زیر را حتما بخوانید

start campaign

کسب و کار هوشمند

مراحل ساخت کسب و کار اینترنتی با درآمد ماهانه میلیونی

بیشتر بدانید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دهید

دیدگاه‌های این نوشته

دیدگاهی برای این مقاله وجود ندارد.