۵ نکته کلیدی در بازاریابی اینترنتی که تاثیر چشم گیری در کسب و کارتان خواهد داشت

5 نکته کلیدی در بازاریابی اینترنتی که تاثیر چشم گیری در کسب و کارتان خواهد داشت

اینترنت طی چند سال اخیر فرصت های بی نظیری برای کسب و کار ها جهت معرفی و فروش خدمات و محصولات ایجاد کرده است. از طرفی کاربران نیز کمتر به فروشگاه‌های سنتی یا فیزیکی  مراجعه می کنند و ترجیح می‌دهند با چند کلیک ساده به مقایسه ، انتخاب و در نهایت خرید محصو لات مختلف بپردازند. در حال حاضر اهمیت حضور کسب و کارها در اینترنت از کسی پوشیده نیست ، اما ورود بدون استراتژی به این فضا می‌تواند  منجر به عدم تاثیر یا حتی شکست کسب و کارها شود.

در ادامه ۵ نکته فوق العاده در بازاریابی اینترنتی که تاثیر چشم گیری در کسب و کار اینترنتی خواهد داشت را با هم مرور می کنیم

۱.محتوا پادشاه است

شاید تا به حال از زبان بسیاری از متخصصان بازاریابی اینترنتی شنیده باشید: محتوا همه چیز است ، محتوا بخش اصلی و مهم بازاریابی اینترنتی است. تولید و ارائه محتوا به مخاطبان سایت تان می تواند منجر به علاقه کاربران به کسب و کار شما و همچنین ارتباط همیشگی آنها با شما باشد و حتی کسب و کار شما را به دیگران نیز معرفی کنند.

تولید محتوا اگر همراه با نوآوری و خلاقیت باشد می تواند علاوه بر بهبود عملکرد سئو سایت تان ، نقطه قوت کسب و کار شما نیز به  حساب بیاید. بسیاری از کسب و کارهای کوچک هوشمندانه از این مدل بازاریابی نهایت استفاده را برده اند و خود را به عنوان رهبر بازار حوزه فعالیت شان معرفی کرده اند.

در نظر داشته باشید تنوع تولید محتوا (مقاله ، ای بوک ، ویدیو ، پادکست) باعث افزایش چشمگیر کسب و کار شما خواهد شد.

حتما بخوانید  چرا باید کسب و کار اینترنتی داشته باشیم؟

۲.سئو بالاتر از رقبا باشید

امروزه بازار به شدت رقابتی شده است. میلیون ها کاربر برای حل مشکلات و و پیدا کردن پاسخ نیازهای خود از موتور جستجو استفاه میکنند. بنابراین کاملا مشخص است برای افزایش رشد و رسیدن به اهداف سایت و یا فروشگاه اینترنتی تان باید روی سئو سرمایه گذاری کنید.

این کار باعث افزایش ترافیک ، جذب مشتریان جدید و در نهایت فروش بیشتری را برای شما به همراه خواهد داشت.

۳.شبکه های اجتماعی، با مشتریان کسب و کارتان صمیمی باشید

. اکنون کسب وکارهای کوچک میتوانند با استفاده از شبکه های اجتماعی فرصت فروش در حد رقبای قدرتمند خود را تجربه کنند. توجه به مخاطب و بررسی رفتار و علایق  آنها و هدفگیری مشتریان بالقوه از تکنیکهای بازاریابی در شبکه های اجتماعی است که باید به آن توجه شود. در حال حاضر شبکه های اجتماعی مثل تلگرام اینستاگرام و …. یک فرصت فوق العاده را برای افزایش فروش و همچنین افزایش قدرت برند شما است.

نکته بسیار مهم در ارسال و انتشار پست در شبکه های اجتماعی ، استفاده از لحنی مودبانه و البته صمیمی ، خودمانی است. کاربران شبکه های اجتماعی که به نوعی مشتریان فرضی و یا واقعی کسب و کار شما هستند ، در شبکه های اجتماعی به دنبال سرگرمی و چیزهای جدید هستند. ارسال پست های خشک وسازمان باعث دل زدگی آنها از کسب و کار شما خواهد شد.

نکته دیگری که باید توجه کنید انتشار محتوا و ارسال پست در شبکه های اجتماعی همه آن چیزی نیست که باید انجام دهید ، در واقع جمع آوری داده ها و آنالیز آنها به شما کمک می کند که چه چیزی انتشار دهید و مسیر پیش رو برنامه ریزی کنید.

حتما بخوانید  آموزش دریافت نماد اعتماد الکترونیک eNamad

۴.امتیاز بالای بازاریابی ایمیلی

در عصر حاضر  یکی از روش‌های بازاریابی که قابلیت های زیادی دارد ، بازاریابی ایمیلی است و خیلی از شکرت های بزرگ و شناخته شده ، همچنان برای بازاریابی از این روش بهره می‌برند؛ زیرا هر ساله به عنوان یکی از موثرترین روش‌های بازاریابی عنوان می‌گردد.

بازاریابی ایمیلی عالی است چرا که :

  • میزان تاثیرگذاری بالایی دارد
  • به کاهش هزینه های بازاریابی کمک میکند
  • افزایش فروش
  • چرخه کوتاه تر فروش
  • تولید سرنخ بیشتر

برخلاف تصوری که این روزها در خصوص بازاریابی ایمیلی و عدم تاثیر گذاری آن وجود دارد، در صورت داشتن یک برنامه صحیح و همینطور اجرای درست ، بازاریابی ایمیلی میتواند ابزاری بسیار مفید و کاربردی برای شما و کسب و کارتان باشد. جالب است بدانید بیش از ۶۵ درصد خریدهای اینترنتی از طریق بازاریابی ایمیلی انجام خواهد گرفت

۵.تلفن هوشمند ؛ کسب و کار شما همراه مشتریان

چند سال اخیر  فروش گوشی های هوشمند روند رو به رشدی داشته است و از سال ۲۰۱۴ نسبت به کامپیوترهای شخصی و لپتاب‌ها پیشی گرفته است. وقتی این آمار را کنار هم قرار می‌دهیم به نتایج جالبی می‌رسیم.

۸۰ درصد از کاربران اینترنت دارای گوشی هوشمند هستند.

بسیاری از کاربران ممکن است برای اولین بار از طریق تلفن همراه خودشان با کسب و کار شما آشنا شوند و در نهایت از شما خرید کنند پس ریسپانسیو و یا واکنشگرا بودن سایت کسب و کارتان بسیار حائز اهمیت است.

 

 

مطالب زیر را حتما بخوانید

start campaign

کسب و کار هوشمند

مراحل ساخت کسب و کار اینترنتی با درآمد ماهانه میلیونی

بیشتر بدانید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دهید

دیدگاه‌های این نوشته

دیدگاهی برای این مقاله وجود ندارد.