۵ المان حیاتی برای داشتن کسب و کاری هوشمند ، موفق و البته پولساز

۵ المان حیاتی برای داشتن کسب و کاری هوشمند ، موفق و البته پولساز

هر کسب و کاری برای موفقیت به برنامه خاص و متمرکز بر روی اهداف  نیاز خواهد داشت ، با این حال بسیاری از کسب و کارها از این امر مهم غافل هستند و بدون اینکه هدفی برای کسب و کارشان مشخص کنند و همچنین برنامه ایی برای رسیدن به آن داشته باشند حرکت می کنند. معمولا این کسب و کارها با روش « امید» پیش خواهند رفت و میزان شکست در این مدل کسب و کارها به شدت زیاد است. چرا که اصول تجارت و مدیریت کسب و کار با گذشته تفاوت زیادی پیدا کرده است و کسب و کارهایی در حال حاضر موفق خواهند شد که بتوانند اهداف شان را به خوبی مشخص کنند ، از داده ها و اطلاعات در جهت توسعه و یا بهبود شرایط استفاده کنند.

در این مقاله به روش تنظیم اهداف کسب و کار هوشمند SMART BUSINESS  می پردازیم ، ت با این روش کسب و کارتان را در سریع ترین مسیر رشد قرار دهید.

SAMRT مخفف

  • Specific خاص
  • Measurable قابل اندازه گیری / سنجش
  • Attainable قابل دستیابی
  • Relevant مربوط
  • Time-Based بر اساس زمان

این یک ابزار ساده است که توسط کسب و کارهای هوشمند  استفاده می شود تا فراتر از قلمرو تنظیم هدف ، به یک برنامه عملی برای نتایج تبدیل شود.

Specific خاص

در کسب و کار هوشمند اهداف بزرگ و خاص به خوبی تعریف شده و به خوبی روی آنها تمرکز می شود. تمرکز یک قدرت فرا طبیعی به تیم کسب و کار انتقال میدهد و اگر اهداف کسب و کار به خوبی تعریف شود ، شما و همه منابع را ماننده آهنربا به سمت خودش میکشاند.

حتما بخوانید  15 قانون موفقیت کسب و کار اینترنتی

در نتیجه اگر می خواهید کسب و کار هوشمند داشته باشید و یا تصمیم دارید کسب و کار فعلی تان را هوشمندانه مدیریت کنید باید به خوبی اهداف را مشخص کنید و تمرکز بالایی برای بدست آوردن تک تک اهداف  کسب و کار هوشمندتان داشته باشید.

Measurable قابل سنجش است

یکی از قسمت های مهم کسب و کار هوشمند نسبت به  کسب و کارهایی که به شکل سنتی مدیریت میشود قابلیت سنجش و اندازی گیری در همه امور کسب و کار است. هدف بدون نتیجه قابل اندازه گیری مانند یک مسابقه ورزشی بدون رتبه بندی یا امتیازدهی است. اعداد بخش مهمی از کسب و کار هستند.

بررسی اطلاعات و اعداد کسب و کارتان را از امور اصلی و مهم مدیریت کسب و کارتان بدانید تا بدانید کسب و کارتان در مسیر صحیحی است یا خیر؟

اهداف قابل اندازه گیری و سنجش کسب و کارتان را یاداشت کرده و در دفتر کار در مقابل چشم تان قرار دهید ، تا به عنوان یک یادآوری روزانه برای حفظ تمرکز خود و کارکنان از آن استفاده کنید.

Attainable قابل دستیابی

لطفا توهم نزنید و اهداف های واقع بینانه و قابل دستیابی برای کسب و کارتان در نظر بگیرید ،  هیچ کس تا به حال کسب و کاری نساخته که یک شبه میلیاردها درآمد داشته باشد. اینکه چشم انداز رویایی برای کسب و کارتان در نظر گرفته اید خوب است ولی چیزی که باید بدانید تمرکز روی امور فعلی است و باید بدانید راه  درازی تا رسیدن به ایده آل های و رویاهای خود دارید. توجه داشته باشید یکی از مهم ترین قسمت های مدیریت کسب و کار هوشمند ، قابل دسترس بودن اهدافی است که برای آن مشخص کرده اید ، چرا که با رسیدن به هر کدام از هدف ها باعث ایجاد  نیروی فزاینده ایی در شما برای پیمودن راه پر از چالش کسب و کارتان خواهد شد.

حتما بخوانید  اگر نمی خواهید کسب و کار آنلاین تان بازنده شود این ۱۱ اشتباه رایج را انجام ندهید

Relevant مربوط

همه چیز را در نظر بگیرید ، کسب و کار شما بخشی از جامعه ای که در آن زندگی می کنید. شرایط فعلی و واقعیت های محیط کسب و کارتان را در نظر بگیرید.  شاید شما بخواهید بهترین سال کسب و کارتان را با افزایش درآمد ۵۰٪ رقم بزنید ، اما آیا به فکر رکود ناگهانی هستید؟ آیا رقبای فعلی را بررسی و آنالیز کرده اید؟ و یا به فکر رقبای جدید هستید؟

پس یک کسب و کار هوشمند فقط و فقط خودش و مزایایی که ایجاد میکند را در نظر نمیگیرید؟  صاحبین کسب و کار هوشمند همیشه در حال بررسی همه امور مرتبط با کسب و کارشان هستند.

Time-Based بر اساس زمان

جدا از اینکه اهداف کسب و کارتان را به خوبی مشخص کردید ، شما نیاز به یک چارچوب زمانی برای تعیین اهداف خواهید داشت. آیا هدف کسب و کار شما این است که درآمدتان ۲۰٪ افزایش دهید و یا ۵ مشتری جدید پیدا کنید. این خیلی خوب است اما باید برای رسیدن به این اهداف یک سیکل زمانی مشخص کنید.

مطالب زیر را حتما بخوانید

start campaign

کسب و کار هوشمند

مراحل ساخت کسب و کار اینترنتی با درآمد ماهانه میلیونی

بیشتر بدانید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دهید

دیدگاه‌های این نوشته

دیدگاهی برای این مقاله وجود ندارد.